فرماندار شهرستان سیروان بیان داشت: مهم‌ترین راهکار جلوگیری از خسارت باید با استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری و جلوگیری از کشت‌های سنتی و تغییر الگوی کشت باشد، همچنین رفتن به سوی محصولات کم آب و استفاده از بیمه کشاورزی می‌تواند در این راستا راهگشا باشد.
کد خبر: ۱۰۴۴۲۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰ 13 May 2022

 به گزارش تابناک ایلام؛ علیرضا رئیسی افزود: اقتصاد ساکنان این شهرستان بر پایه کشاورزی و دامداری است و امسال به دلیل عدم بارش باران کافی درمنطقه، علاوه بر کاهش شدید محصولات کشاورزی و دامداری، تعداد زیادی از چشمه‌های مناطق روستایی و عشایری خشک شده و این عوامل باعث شده که زندگی برای مردم شهرستان سخت‌تر شود.

وی گفت:خشکسالی‌های سال گذشته و بخصوص امسال خسارات قابل توجهی به بهره‌برداران این شهرستان وارد کرده و این روزها شاهد بروز گرد و غبارهای شدید ناشی از خشکسالی نیز هستیم که همچنان گریبانگیر کشاورزان و دامداران شده است.

رئیسی مطرح کرد: باید تلاش بیشتری در راستای ارائه آموزش‌های نوین کشاورزی و نهادینه کردن فرهنگ استفاده از آب به صورت مطلوب در کشاورزی و استفاده بهینه از این نعمت در مزارع شود.

وی ادامه داد: خشکسالی متعدد باعث گران شدن علوفه دام و کمبود آب شده است و به همین دلیل زندگی عشایری در این شهرستان در حال نابودی است.

رئیسی  با اشاره به اینکه به دلیل خشکسالی اکثر دامداران به دلیل وجود مشکلاتی مانند کمبود علوفه و دیگر خوراک احشام و کمبود آب و غیره، دام های خود را به فروش گذاشته‌اند گفت : اگر چنین اتفاقی رخ دهد علاوه بر اینکه تولید محصولات دامی کاهش پیدا می‌کند، بسیاری از مردم منطقه که به شغل کشاورزی و دامداری مشغول هستند، بیکار می‌شوند./ع

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار