وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بخشی از مردمی‌سازی اقتصاد توجه بر تکالیف مردم بر اقتصاد در بخش‌های تولید و مصرف است افزود: با انتخاب کالای خارجی فرصت شغلی کارگران ایرانی از بین می‌رود؛ عدم خرید این کالاها همان تکلیف مردم در اقتصاد است.
کد خبر: ۱۰۴۴۲۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳ 12 May 2022

به گزارش تابناک رضوی، حجت‌الله عبدالملکی صبح امروز در نخستین همایش «مردمی سازی اقتصاد و اقتصاد مقاومتی» در دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد:

در اقتصاد تورمی بخش زیادی از درآمد مردم و قدرت خرید از بین می‌رود،اگر می خواهیم اقتصاد مردمی داشته باشیم بایدحقوق مردم توسط حاکمیت تعریف و رعایت شود.

وی اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی دارای پنج اصل اساسی است که یکی از آن مردمی‌سازی اقتصاد است و این مردمی بودن در اقتصاد مقاومتی از اقتصاد اسلامی نشأت می‌گیرد. مردمی‌سازی یکی از اصول اساسی در اقتصاد اسلامی است.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود: در دوره حکومت پیامبر (ص) نیز شاهد کمترین سرمایه‌گذاری دولتی بودیم و این ریل‌گذاری بیشتر توسط مردم صورت می‌گرفت که در واقع در این دوران کار حاکمیت هدایت و تنظیم‌گری بوده است.

وی بیان کرد: در طول تاریخ مکاتبی نیز بود که از آزادی اقتصادی صحبت کرده‌اند، آنچه که در اقتصاد اسلامی بر آن تاکید می‌شود، یک اقتصاد دولتی و مردمی است، در این اقتصاد دولت باید به نحوی مسائل را ساماندهی کند که از ظرفیت‌های مردمی استفاده شده و اقتصاد هدایت شود.

عبدالملکی تصریح کرد: در اقتصاد مقاومتی نیز وقتی سخن از مردمی‌سازی می‌شود، تاکید بر جایگاه مردم و تکالیف و حقوق آن‌هاست، مردم نه تنها نسبت به خود و خانواده خویش بلکه نسبت به جامعه نیز تکلیف دارند.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بخشی از مردمی‌سازی اقتصاد نیز همین توجه بر تکالیف مردم بر اقتصاد در بخش‌های تولید و مصرف است افزود: با انتخاب کالای خارجی فرصت شغلی کارگران ایرانی از بین می‌رود؛ عدم خرید این کالاها همان تکلیف مردم در اقتصاد است.

وی گفت: اقدامی که به تازگی برای صدور مجوزها صورت گرفت یکی از برنامه‌هایی است که در راستای اقتصاد مردمی دولت است که باید فرآیندها را به گونه‌ای تنظیم کند که حقوق مردم در اقتصاد رعایت شود و آن‌ها بتوانند تکالیف خود را انجام دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار