سخنگوی سی و یکمین یادواره شهدای روستای فردو گفت: فردو با ۱۱۸ شهید و ۳ شهید گمنام، "مهد شهدا" است و مردم این روستا در فواصل مختلفِ زمانی، پای کار این نظام بوده‌ و هستند.
کد خبر: ۱۰۴۴۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷ 12 May 2022

به گزارش تابناک قم، علی واحدی سخنگوی ستاد برگزاری سی و یکمین یادواره سراداران، ۱۱۸ شهید فردو و ۳ شهید گمنام، عصر امروز در نشست خبری که در سالن کنفرانس مدرسه علمیه امام کاظم علیه السلام برگزار شد، با بیان اینکه در حقیقت برنامه‌های ستاد یادواره، چندی پیش آغاز شده است، به اجرای سه پویش اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی کردیم تا این پویش‌ها، قبل از مراسم اصلی یادواره انجام شده باشند.

وی پویش اول را تلاوت قرآن کریم و اهداء ثواب آن به ارواح طیبه‌ شهدا عنوان کرد و گفت: به امید خدا تاکنون نزدیک به ۵۰ هزار جزء قرآن کریم ختم شده است.

سخنگوی سی و یکمین یادواره‌ شهدای فردو، "ختم ۱۴ هزار صلوات"، اهداء به پیشگاه شهدا و "نقاشی" را پویش‌های دوم و سوم این ستاد دانست و گفت: تاکنون ۵۰ اثر به دبیرخانه ستاد ارسال شده و خردسالانِ ۵ تا ۱۵ سال فرصت دارند که تا ۲۹ اردیبهشت، اثرات خود را ارسال کنند.

واحدی، "مسیر عاشقی" را نخستین برنامه‌ ستاد معرفی کرد و گفت: اعضای ستاد یادواره، ۲۹ اردیبهشت ماه ساعت ۱۶، ابتدا بارگاه ملکوتی کریمه اهل‌بیت علیهم‌السلام را زیارت می‌کنند و سپس بر سر مزار شهید مدافع حرم، مهدی ایمانی جمع می‌شوند و پس از عطرافشانی و غبارروبی مزار این شهیدِ خادم حرم، به صورت جمعی به سمت گلزار شهدای شیخان و سپس گلزار شهدای علی‌بن‌جعفر علیه‌السلام حرکت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه چند ایستگاه در مسیر گلزار شهدای شیخان تا گلزار شهدای علی‌بن‌جعفر علیه‌السلام به استقبال از مردم مشغول خواهند بود، گفت: با هماهنگی انجام شده، تعدادی از گروه‌های سرود نوجوانان در بین مسیر، به اجرای سرود زنده اقدام خواهند کرد.

سخنگوی سی و یکمین یادواره شهدای فردو ادامه داد: سپس با خودروهایی که مزیّن به تصاویر شهدا و پرچم پُرافتخار جمهوری اسلامی ایران خواهد بود، به سمت روستاهای بخش کهک حرکت خواهند کرد. 

توقف در گلزار شهدای روستای خور‌آباد و تجلیل از خانواده‌ی شهید شاخص آن روستا اولین توقف کاروان خودرویی خواهد بود که واحدی به آن اشاره کرد و افزود: برنامه‌های مشابهی نیز در گلزار شهدای شهرستان کهک و روستای وریچ خواهیم داشت.

سخنگوی ستاد برگزاری یادواره شهدای روستای فردو از ادامه‌ی برنامه‌ها در روز جمعه ۳۰ اردیبهشت ماه خبر داد و افزود: راس ساعت ۹ صبح تجمع مردم فردو را از میدان شهدا خواهیم داشت و مردم به صورت دسته‌ی عزاداری تا گلزار شهدا حرکت خواهند کرد.

وی ادامه داد: سپس با حضور خیل ارادتمندان به ساحت شهیدان انقلاب و دفاع مقدس، برنامه رسمی سی و یکمین یادواره شهدای روستای فردو در حسینیه شهدای این روستا با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز خواهد شد.

خاطره‌گویی برادر جلالیان یکی از یادگاران دفاع مقدس، مداحی برادر بذری، اقامه‌ی نماز جمعه، رونمایی از پوستر کنگره سال آینده و رونمایی از سایت شهدای فردو از دیگر برنامه‌های این یادواره است که واحدی به آن‌ها اشاره کرد.

وی در پایان روستای فردو را با ۱۱۸ شهید، "مهد شهدا" عنوان کرد و با بیان اینکه آمار شهدا در فردو به نسبت جمعیت روستا آمار بالائی‌ست گفت: مردم روستای فردو در فواصل مختلفِ زمانی، پای کار این نظام بودند و جان‌فشانی کردند و نشانه‌ی آن، حضور یک‌هزار رزمنده، ۵ آزاده‌، .۲۵۰جانباز و نهایتا ۳۸ رزمنده مدافع حرم بوده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار