مدیر منطقه پنج شهرداری قم گفت: الحاق جمکران به حریم شهر قم در انتظار تأیید شورای عالی شهرسازی است.
کد خبر: ۱۰۴۴۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶ 12 May 2022

به گزارش تابناک قم، زین‌العابدین قراچورلوی گفت: منطقه جمکران از نظر زیرساخت و توسعه شرایطی کاملاً شبیه به روستا دارد و برای تبدیل آن به بخشی از شهر نیازمند تغییرات اساسی و همکاری اهالی و مالکان بومی است تا زمین لازم جهت احداث فضا‌های سبز، آتش‌نشانی و خدمات ایمنی و … فراهم شود.

مدیر منطقه پنج شهرداری قم گفت: منطقه ۵ شهرداری قم افزون بر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ساکنان بومی جمکران نیز ۸ هزار نفر بوده و ۵ هزار نفر نیز اتباع این منطقه را شامل می‌شود.

 او می گوید بودجه جهت توزیع آسفالت، چاه‌های جذبی و توسعه زیرساخت‌ها محله جمکران در بودجه سال جاری پیش بینی شده است و  عرض خیابان ظهور در قسمت حریم شهری ۲۰ متری و در محدوده خارج از رینگ شهری ۶۰ متر در نظر گرفته‌شده است.

به گفته قراچورلوی ۱۱ درصد از جمعیت این منطقه را اتباع خارجی تشکیل می‌دهند و تدقیق شوارع و معابر جمکران و مطرح کردن آن در کمیسیون ماده ۵ از اقدامات مهم طی ماه‌های اخیر بوده است و هم‌اکنون شهرداری قم منتظر پاسخ شورای عالی شهرسازی و معماری کشور برای شروع عملیات اجرایی و تدقیق شوارع و معابر است.

مدیر منطقه پنج شهرداری قم می گوید:در صورت موافقت شورای عالی شهرسازی و معماری کشور با طرح تدقیق شوارع و معابر محله جمکران، ضمن مشخص شدن سرانه‌های فضای سبز، فرهنگی و آموزشی، عملیات اجرایی آن نیز ممکن خواهد شد.

او گفت: تثبیت عرض شوارع نیز در همین راستا توسط شهرداری قم انجام و پس از مطرح‌شدن آن در کمیسیون ماده ۵، هم‌اکنون نیازمند نظر نهایی شورای عالی شهرسازی و معماری برای آزادسازی شوارع و املاک است.

قراچورلوی می گوید توسعه سرانه‌های سبز در منطقه جمکران ضرورت دارد و برای طراحی یک بوستان محلی در محله جمکران زمینی مشخص‌شده و طرح نهایی آن به‌زودی تصویب خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار