استاندار: نباید ارائه خدمات به مردم در حوزه‌های مختلف به جلسات ختم شود بلکه به صورت جهادی و عملیاتی باشد
کد خبر: ۱۰۴۴۱۹۸
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۲ 12 May 2022

.

به گزارش تابناک گیلان ، دکتر اسدالله عباسی ظهر امروز از باغ‌های چای لنگرود، املش و لاهیجان، کارخانه‌های فرآوری چای و نیز چند طرح عمرانی در این شهرستان‌ها بازدید و با کشاورزان گفتگو کرد.
وی در جمع خبرنگاران؛ هدف از بازدید‌های شهرستانی را بررسی میدانی مشکلات و خواسته‌های مردم و روند اجرای طرح‌ها عنوان کرد و گفت: نباید ارائه خدمات به مردم در حوزه‌های مختلف به جلسات ختم شود بلکه به صورت جهادی و عملیاتی باشد.
وی ارائه خدمات در شأن و شایسته به مردم را مایه افتخار دولتمردان دانست و افزود: فرمانداران نیز روند اجرای طرح‌ها را به صورت روزانه و هفتگی، رصد و پایش کنند.
استاندار گیلان با اظهار خرسندی از پیشبرد مطلوب امور مرتبط با حوزه کشاورزی، بر لزوم تسریع در پرداخت بهای برگ سبز چای تاکید کرد و گفت: کارخانه داران باید قیمت حمل و نقل محصول را در محاسبه بهای برگ سبز چای مدنظر قرار دهند و به‌منظور تامین سرمایه در گردش کارخانه‌ها، اعتبارات لازم ارائه می‌شود تا هر ۱۵ روز نسبت به پرداخت بدهی باغداران اقدام گردد.
وی همچنین به امکان ارائه تسهیلات برای سورتینگ و بسته بندی چای در استان اشاره و نوسازی ماشین آلات کارخانجات چای را مورد تأکید قرار داد و گفت: درخصوص بهسازی باغات چای نیز به کشاورزان تسهیلات بانکی تعلق می‌گیرد ضمن آنکه امسال برای اولین بار در تاریخ صنعت چای؛ از محل اعتبارات سفر رئیس جمهوری به گیلان، یک میلیارد تومان یارانه نهال و نیز اعتبار دیگری برای اصلاح باغات چای در نظر گرفته شده است.
استاندار گیلان با ابراز امیدواری از کیفیت خوب چای در سال‌جاری، بر لزوم توجه فعالان تولید تا فرآوری و بسته بندی چای به اصل مهم کیفیت تأکید و اضافه کرد: امسال شاهد رشد ۳۷ درصدی برگ سبز چای درجه یک بوده ایم که باید با کیفیت افزایی نسبت به افزایش این میزان در سال آتی تلاش کنیم.
دکتر عباسی تاکید کرد: باید در فصل بهار بهترین و با کیفیت‌ترین چای به بازار ارائه شود و لازمست هم چایکاران و هم ناظران، نسبت به این مهم دقت کافی داشته باشند و با توجه به بالا بودن هزینه تولید اعم از دستمز کارگر، هزینه نگهداری و برداشت و حمل و نقل، باید تلاش و کوشش کشاورزان، ارج نهاده شده و تولیدات آن‌ها با بهای مناسب خریداری شود.
وی همچنین به اجرای دو پروژه پل کیازنیک و پل کشاورز در شهرستان املش اشاره و اضافه کرد: هر دو پل، پیشرفت خوبی دارند و بر اساس وعده پیمانکار؛ به ترتیب در مرداد و دهه فجر امسال آماده بهره برداری هستند که درصورت عدم اجرای تعهد در زمان مقرر، نسبت به دریافت خسارت از پیمانکار اقدام می‌شود.
استاندار گیلان در پایان به اجرای طرح نظام عادلانه سازی یارانه‌ها را مورد اشاره قرار داد و گفت: مردم در حوزه معیشتی نگرانی نداشته باشند، زیرا دولت برنامه‌های خوبی برای یکسان سازی و کاهش سطح طبقاتی اقشار مختلف جامعه تدوین کرده است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار