حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی خدمت به مردم و بهبود وضعیت معیشتی آن‌ها را وظیفه اول دولت دانسته و افزودند: نباید مردم از نظر معیشت در تنگنا باشند و باید مشکلات معیشتی مردم حل شود.
کد خبر: ۱۰۴۴۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۳ 11 May 2022
 حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی خدمت به مردم و بهبود وضعیت معیشتی آن‌ها را وظیفه اول دولت دانسته و افزودند: نباید مردم از نظر معیشت در تنگنا باشند و باید مشکلات معیشتی مردم حل شود.

به گزارش تابناک همدان از شفقنا، مرجع تقلید شیعیان بعد از ظهر امروز در دیدار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به وظایف مسئولین و دست اندرکاران نظام در قبال مردم بیان کردند: در جامعه اسلامی اصل و ستون، مردم هستند و باید در خدمت رسانی و ایجاد زمینه‌های رفاه مردم تمام ابزار‌ها و نهاد‌ها به کار گرفته شوند.

ایشان در ادامه به برنامه‌های اسلام برای اداره جامعه اسلامی اشاره و خاطرنشان کردند: اسلام به دنبال اجرای عدالت در جامعه، ریشه کن نمودن جهل و نادانی و ایجاد رفاه و از بین بردن فقر است و نسبت به تمام این‌ها سفارش و تاکید‌های فراوانی نموده است؛ حل مشکلات جامعه و رشد و تعالی مردم در گرو اجرای این دستورات اسلام است.

آیت الله نوری همدانی افزودند: امیر مومنان (ع) به مالک فرمودند: «ای مالک! بدان و آگاه باش ستون دین و سپر در مقابل سختی‌ها و دشمنان همین مردم هستند». ملت شریف ایران در هشت سال دفاع مقدس و تمام عرصه‌هایی که نظام مقدس اسلامی نیاز داشت حضور فعال داشته و همواره پشتیبان نظام و رهبر بوده و هستند از این رو باید در خدمت رسانی به مردم توجه و عنایت ویژه‌ای داشته باشید و خدمت به این مردم بالاترین عبادات است.

ایشان خدمت به مردم و بهبود وضعیت معیشتی آن‌ها را وظیفه اول دولت دانسته و افزودند: نباید مردم از نظر معیشت در تنگنا باشند و باید مشکلات معیشتی مردم حل شود. باید تمام سعی و تلاش خود را برای راضی نگهداشتن مردم بکار بگیرید.

مرجع تقلید شیعیان در رابطه با سبک زندگی مسئولین و دست اندرکاران نظام گفتند: حضرت امیر مومنان علی (ع) در زمان حکمرانی خویش مانند ضعیف‌ترین اقشار مردم زندگی می‌نمودند، از این رو سران حکومت باید مقایسه زندگی خود را آحاد فقیر و محروم جامعه قرار دهند تا با مشکلات آنان آشنا و از سختی‌ها آگاه باشند.

ایشان در رابطه با گرانی و مشکلات معیشتی موجود در جامعه خاطرنشان کردند: باید مسئولین از خوی اشرافی گری به دور بوده و برای خود تمایز اشرافی نداشته باشند در این صورت با بیان صادقانه مشکلات و کاستی‌های موجود می‌توان از سختی‌ها با موفقیت عبور کرد. باید تمام سعی و تلاش خود را در ایجاد رفاه، اشتغال و بهبود معیشت مردم و آسایش آن‌ها به کار بگیرید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار