نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز گفت:طرح توزیع عادلانه یارانه ها دست ویژه خواران را از اقتصاد کشور کوتاه کرده و از خروج غیرقانونی سرمایه این ملت جلوگیری خواهد کرد.
کد خبر: ۱۰۴۴۱۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۸ 11 May 2022

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدنبی موسوی فرد روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی ائمه جمعه و اعضای شورای تامین استان و شهرستان‌ها با رویکرد مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها در سرسرای آیت اله خامنه‌ای مجتمع فرهنگی فجر اهواز افزود:همه ما و آحاد ملت شریف موظف هستیم با این طرح مهم و راهبردی دولت همراهی کنیم تا به اهداف مهم آن برسد.
وی با بیان اینکه مردم با نظام اسلامی همراه هستند چون خود مردم صاحب انقلاب هستند و از ارزش ها و آرمان های آن دفاع می کنند گفت:در دولت های قبلی طرح توزیع عادلانه یارانه ها با وجود آنکه قانون بود به دلیل پیامدهای مترتب برآن اجرایی نشد ولی دولت سیزدهم با شجاعت وارد این مساله شد چون اقتصاد کشور در شرایط بحرانی قرار گرفته بود.
امام جمعه اهواز افزود: دشمن با همه توان در حال کار است تا کارهای کلیدی دولت به نتیجه نرسد ولی به لطف الهی و همراهی مردم این طرح (توزیع عادلانه یارانه ها) و حذف ارز ترجیحی و هدایت این منابع به جیب ملت به ثمر خواهد رسید.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با بیان اینکه این طرح به تقویت اقتصاد ملی و مقاومتی ، اشتغال ، کارآفرینی و رونق اقتصادی و افزایش تولید کمک خواهد کرد و ملت ما را در برابر تحریم های ظالمانه قوی تر خواهد کرد از همه نخبگان، مسوولان، دلسوزان ، فرهیختگان و اقتصاددانان کشور خواست با روشنگری، مزایای طرح توزیع عادلانه یارانه ها را برای مردم تبیینکنند.
امام جمعه اهواز با بیان اینکه مقابل تحریف تبیین است ادامه داد: جهاد تبیین فریضه است ، قطعی و فوری است و عینی بوده و کفایی نیست بنابراین همه ما موظف به تبیین هستیم و تبیین طرح توزیع عادلانه یارانه ها وظیفه‌ ملی و میهنی است.
وی گفت: اگر ما آحاد مردم را آگاه و همراه کنیم هیچ اتفاقی نخواهد افتاد ولی برخی هستند از روی غرض ورزی مردم را تحریک می‌کنند.
دبیر شورای فرهنگ عمومی خوزستان در ادامه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران قدرت اول منطقه است ولی در اقتصاد مشکلات زیادی داریم که به طور قطع قابل حل هستند چون ظرفیت های کشور فراوان و متنوع است افزود: اگر می خواهیم اقتصاد مریض کشور را نجات دهیم باید همین راه را برویم و گریزی از آن نیست.
امام جمعه اهواز ادامه داد: البته هر دولتی که می‌خواهد کار اساسی انجام دهد با هجمه و سنگ اندازی رو به رو خواهد بود. دولت سیزدهم برای اجرای طرح توزیع عادلانه یارانه ها و حذف ارز ترجیحی از آبروی خود مایه گذاشته است ولی برای موفقیت آن نظارت قوی بر بازار لازم است تا به نتایج مورد نظر برسد.
امام جمعه اهواز پیشنهاد کرد در نشست شورای فرهنگ عمومی خوزستان که در هفته آینده تشکیل خواهد شد طرح توزیع عادلانه یارانه ها توسط نخبگان و عموم فرهیختگان تبیین شود.

برچسب ها: امام جمعه اهواز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار