کد خبر: ۱۰۴۴۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۶ 11 May 2022

سفر و ماجراجویی بخش مهمی از زندگی هر فردی است؛ حالا یکی عاشق سفر است و به هر طریقی و هر زمانی که بتواند سفر می‌کند، دیگری هر چهار پنج ماه یک بار فرصت سفر برایش پیش می‌آید. در هر صورت هیچ‌کس از سفر بدش نمی‌آید؛ اما گاهی اوقات محدودیت‌های مالی و زمانی مانع سفر می‌شود. در این میان شهرها و مقاصدی هستند که به خاطر نزدیکی به تهران چندان شامل محدودیت‌ها نمی‌شوند و با هزینه معقول می‌توانیم سفری کوتاه به این مناطق داشته باشیم. برای این که چند روزی را در جایی خوش‌آب‌وهوا به دور از فکر و خیال کارها و نوتیفیکیشن‌های پی‌درپی بگذرانید و کمی نفس بکشید، پیشنهادهای جذابی برایتان داریم. این‌جا با بهترین و دنج‌ترین مناطق برای سفر به اطراف تهران آشنا می‌شوید. بعد از آن تصمیم با شماست که کدام را انتخاب کنید، اجاره ویلا استخردار کردان یا ویلایی دنج و زیبا در فشم و سایر مناطق خوش‌آب‌وهوا.

لواسان با فاصله نیم ساعت از تهران

یکی از بهترین مقصدها برای تعطیلات آخر هفته، شهر لواسان با فاصله تقریبا نیم ساعته از تهران است. با نیم ساعت رانندگی و از مسیر اتوبان بابایی و جاده لشگرک به بهشتی می‌رسید که در زیبایی و خوش‌آب‌وهوایی نظیر ندارد. رودخانه جاجرود هم زیبایی و جذابیت لواسان را بیش‌تر کرده و همه این موارد باعث شده تا در بهار و تابستان لواسان مقصدی عالی برای سفر به اطراف تهران باشد. لواسان ویلاهای لوکس برای اقامت زیاد دارد؛ اما ویلا و سوئیت با قیمت مناسب هم می‌توانید در این شهر پیدا کنید.

کردان مناسب‌ترین مقصد سفرهای یک روزه

تهران تا کردان حدود ۶۵ کیلومتر فاصله دارد و این یعنی با یک ساعت رانندگی به کردان می‌رسید. برای آن‌هایی که وقت سفرهای طولانی ندارند کردان بهترین انتخاب است که هم سریع به مقصد برسند و هم تعطیلات کوتاه‌شان را در جایی سرسبز و بسیار خوش‌آب‌وهوا بگذرانند. در بهار و تابستان هم که ویلاهای استخردار کردان بسیار پرطرفدار می‌شوند و بازار اجاره ویلا استخردار کردان حسابی داغ است! البته اگر زمان داشته باشید و بخواهید سفرتان را طولانی‌تر کنید، مثلا یک ماه تابستان را در کردان بمانید، می‌توانید به اجاره ماهیانه ویلا در کردان هم فکر کنید.

سفر به اطراف تهران و اجاره اقامتگاه با قیمت مناسب

شهرستانک ییلاق محبوب ناصرالدین شاه

خیلی قبل از این که ما شهرستانک را بشناسیم و پی به زیبایی‌اش ببریم، شهرستانک با طبیعتی سرسبز و آب‌وهوایی مطبوع، دل ناصرالدین شاه را برده بود. حتی کار به جایی رسید که شاه مملکت دستور داد برایش آن‌جا کاخ بسازند تا تبدیل به اقامتگاه ییلاقی‌اش شود. روستای خوش‌آب‌ورنگ و خوش‌آب‌وهوای شهرستانک در جاده چالوس حدود ۶۰ کیلومتر با کرج فاصله دارد و برای سفر یکی دو روزه عالی است. اگر الان به شهرستانک بروید باغ‌های شکوفه‌باران آن‌جا هوش از سرتان می‌برد و حسابی شیفته این روستا می‌شوید. در کوچه باغ‌های شهرستانک قدیم بزنید و با وجود آبشار، رودخانه و چشمه طبیعت‌گردی فوق‌العاده‌ای را تجربه کنید.

برغان و گوجه‌سبزهای بی‌مثالش

روستای برغان در شهرستان ساوجبلاغ استان البرز را شاید خیلی از ما نشناسیم؛ ولی این روزها احتمالا گوجه‌سبز برغان را در گوجه‌سبزفروشی‌های سراسر کشور دیده‌اید و احتمالا نوش جان هم کرده‌اید! برغان علاوه بر این که گوجه‌سبزها و آلوهای خوشمزه‌ای دارد، از طبیعت زیبا و شگفت‌انگیزی هم بهره برده است. برغان حدود ۸۰ کیلومتر از تهران و فقط ۱۳ کیلومتر از کرج فاصله دارد و با باغ‌های پردارو درخت و میوه‌های خوشمزه و جذابش حسابی در دل مسافران و عاشقان طبیعت جا باز کرده است. اگر تا به حال به برغان نرفته‌اید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما در اولین تعطیلات پیش رو خودتان را به این روستا برسانید؛ الان هم که بهترین وقت سفر به اطراف تهران و گشت‌وگذار در مناطق خوش‌آب‌وهواست.

سفر به اطراف تهران و اجاره اقامتگاه با قیمت مناسب

طالقان و آسمانِ ستاره‌بارانِ شب

شک نکنید که یکی از زیباترین آسمان‌های شب را در طالقان می‌توانید ببینید. برای من که ساکن تهران هستم وقتی اولین بار به طالقان سفر کردم و اتفاقا شب به آن‌جا رسیدم و با هجون ستاره‌ها در آسمان مواجه شدم، همه چیز به شدت حیرت‌انگیز و عجیب بود. باورم نمی‌شد چنین آسمانی با این همه ستاره که واضح می‌دیدمشان حدود ۲ ساعت با من فاصله داشته است و تا آن موقع از آن غافل بودم. البته علاوه بر شب‌های زیبا در طالقان می‌توانید روزهای جذابی را هم سپری کنید. آب‌وهوای ناب طالقان و آبشار و رودخانه و دریاچه و همچنین باغ‌های میوه فراوانش را به مقصدی عالی برای سفر به اطراف تهران تبدیل کرده است. تمام جلوه‌های طبیعت در طالقان دیده می‌شود و برای طبیعت‌گردی یکی دو روزه انتخاب مناسبی است.

سفر به اطراف تهران و اجاره اقامتگاه با قیمت مناسب

فشم از زیباترین مناطق اطراف تهران

فشم که معرف حضور همه ما هست و کم‌تر کسی است که فشم را نشناسد و حتی شده برای یک بار به آن‌جا سفر نکرده باشد. اما خاصیت فشم این است که یک بار و دو بار کفایت نمی‌کند و هر چه بروید از آن‌جا سیر نمی‌شوید. فشم یکی از زیباترین و خوش‌آب‌وهواترین ییلاقات محدوده شمیرانات است و حدود ۳۰ کیلومتر از شمال‌شرق تهران فاصله دارد. فشم با آب‌وهوای خوب و خنک و طبیعت سرسبز مقصدی جذاب برای سفرهای بهاری و تابستانی است. البته که در پاییز هم نقاشی رنگارنگ طبیعت و خش‌خش برگ‌های پاییزی فشم را بسیار دیدنی و جذاب می‌کند. در زمستان هم می‌توانید برای برف‌بازی به این منطقه بیایید و حسابی برف‌بازی کنید. برای اقامت نیز فشم هم ویلاهای لوکس دارد هم آپارتمان‌های مبله و ویلاهایی که با قیمت مناسب می‌توانید آن‌ها را رزرو کنید.

اجاره اقامتگاه با قیمت مناسب

حالا می‌خواهید کردان بروید یا لواسان؟ به اجاره ویلا در طالقان فکر می‌کنید یا فشم؟ یکی از چیزهایی که می‌تواند افراد را از سفر رفتن منصرف کند هزینه‌های سفر است. بخش قابل‌توجهی از هزینه‌های سفر هم که مربوط به اجاره اقامتگاه می‌شود. در واقع می‌توان گفت انتخاب و رزرو اقامتگاه از مهم‌ترین دغدغه‌های هر مسافری است که باید قبل از سفر برای آن تصمیم بگیرد. طبیعتا شهرها و مناطق مختلفی که به آن‌ها سفر می‌کنیم هم اقامتگاه‌های لوکس و گران دارد هم اقامتگاه‌هایی با قیمت مناسب و حتی ارزان. این دیگر به بودجه و سلیقه و سبک سفر شما بستگی دارد که کجا را رزرو کنید. حالا که بهترین مناطق برای سفر به اطراف تهران را شناختید، پیشنهاد می‌کنیم با اجاره اقامتگاهی با قیمت مناسب از سایت جاباما چند روزی را از شهر و همهمه‌های آن دور شوید، نفسی بکشید و حال و هوایی عوض کنید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار