شهردار اراک از برگزاری اولین همایش و نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این شهر خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۴۱۴۲
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۳ 11 May 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر علیرضا کریمی افزود: مهم‌ترین هدف اولین همایش و نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری در شهر اراک، جذب بیست هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در پروژه‌های گردشگری رفاهی خدماتی کلان‌شهر اراک است.
وی یادآورشد: بدون شک آغاز این روند به یکی از اهداف شهرداری اراک، یعنی توسعه اقتصاد شهری و ثروتمند شدن اقتصاد خرد اراک و گردشگری شهری کمک شایانی خواهد کرد.
دکتر کریمی اظهار داشت: یکی از روش‌های توسعه در مدیریت شهری، توجه به جذب سرمایه‌گذاری های خرد و کلان برای پروژه‌های مختلف خصوصاً در حوزه رفاه و گردشگری است و نگاه ویژه شهرداری اراک نیز به این امر معطوف است و با شعار همه برای اراک سرمایه‌گذاری خواهیم کرد راهی نوین برای آبادانی هرچه بیشتر اراک قدم برداشته‌ایم و استفاده از همه ظرفیت‌های شهروندی و شهری برای نیل به این امر از مهم‌ترین ضرورت‌های این گام بلند است.
وی تاکید کرد: در مسیر سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار نباید از همراهی دستگاه‌های اجرایی دولتی نیز غافل بود چرا که که با حضور مثبت ایشان و نگرش توسعه مدارانه شان می‌توان به حرکت سرمایه گذاری شتاب بخشید.
دکتر کریمی اضافع کرد: امروز توسعه همه‌جانبه علاوه‌ بر تفکر توسعه مدار، نیازمند قدم‌های پرشتاب نیز دارد، ازاین‌ رو شهرداری اراک تصمیم دارد که اولین همایش و نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری را در شهر اراک برگزار کند و از مهم‌ترین اهداف برگزاری آن می‌توان به معرفی شهر اراک که به‌ لحاظ اقتصادی نقش ویژه‌ای را در توسعه کشور ایفا می‌کند، به عنوان شهر سرمایه‌پذیر پرداخت.
شهردار اراک گفت: برقراری ارتباط مداوم با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، رایزن‌های اقتصادی سایر کشورها از دیگر اهداف این رویداد محسوب می‌شود، اما مهم‌ترین هدف آن جذب بیست هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در پروژه‌های گردشگری رفاهی خدماتی کلان‌شهر اراک خواهد بود.
وی یادآورشد:بدون شک آغاز این روند به هدف دیگر شهرداری اراک یعنی توسعه اقتصاد شهری و ثروتمند شدن اقتصاد خرد اراک و گردشگری شهری کمک شایانی خواهد کرد.

وی یادآورشد: توجه به شرکت‌های دانش بنیان از طریق پیش‌بینی کمیته‌ای با همین نام با حضور اساتید، پژوهشگران، محققان و دانشمندان اراکی در مسیر توسعه همه‌جانبه شهری، از دیگر نکات ویژه این همایش خواهد بود.همچنین در کنار همایش آنچه این رویداد را ویژه می‌کند ایجاد نمایشگاه سرمایه‌گذاری و صنعت برای نخستین بار می‌باشد که نشان‌دهنده نقش صنعت در امر سرمایه‌گذاری خواهد بود. حضور شرکت‌های بزرگ اقتصادی، هلدینگ های سرمایه‌گذاری، رایزن‌های اقتصادی سایر کشورها، سازمان‌های سرمایه‌گذاری شهرداری های کشور در این همایش و نمایشگاه نوید آن را می‌دهد که توسعه همه‌جانبه و توزیع عادلانه سرانه‌های خدمت‌رسانی به شهروندان بیش‌از پیش مد نظر شهرداری می‌باشد و شعار شهرداری اراک برای همه شهروندان را محقق خواهد ساخت.

کریمی گفت:امید آن می‌رود با برگزاری این رویدادهای توسعه محور اراک را شهری زیباتر و توسعه مدارتر و شهروندان فهیم آنرا شاد و بهره‌مندتر ببینیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار