معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از برگزاری کلاس‌های جبرانی در تابستان امسال برای جبران یادگیری دانش آموزانی که در دوران کرونا دچار اُفت تحصیل شدند، خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۴۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵ 11 May 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در گردهمایی دو روزه معاونین اموزش ابتدایی، روسای اداره های آموزش ابتدایی ادارات کل، مدیران آموزش و پرورش عشایر و نمایندگان راهبران آموزشی کشور در شیراز گفت: قرار است وزارت آموزش و پرورش با اختصاص اعتبار، کلاس‌های جبرانی در تابستان امسال برای جبران یادگیری دانش آموزانی که در دوران کرونا دچار افت تحصیل شدند، برگزار کند.

حکیم زاده اظهارداشت: هدف از برگزاری گردهمایی دو روزه در شیراز استفاده از تجارب استان‌ها در مواجه با چالش آموزش حضوری است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تجربه مثبت بازگشایی به همگان نشان داد اموزش‌های حضوری تا چه حد می‌تواند گره گشا باشد گفت: سعی کردیم برنامه ریزی ما در این نشست به صورتی باشد تا استان‌ها مسئولیت تبیین برنامه‌ها را بر عهده بگیرند.
حکیم زاده افزود: در این نشست ۴ محور اصلی برنامه‌های آموزش ابتدایی، یعنی توجه به عدالت اموزشی، ارتقای کیفیت یادگیری دانش آموزان، ارتقای توانمندی‌های معلمان و تحول در روش‌ها و برنامه‌های آموزشی که بر اساس سند تحول است را دنبال خواهیم کرد.

او گفت: با رصد یادگیری دانش آموزان متوجه شدیم میزان یادگیری دانش آموزان در دوران کرونا بسیار افت کرده است که در برخی دروس آمار دانش آموزان نیازمند به تلاش ۲ برابر شده است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: بر اساس ارزشیابی کیفی توصیفی معلم می‌تواند از ابزار‌های مختلفی برای ارزشیابی از دانش آموزان استفاده کند.

حکیم زاده افزود: آزمون ابزاری برای ارزشیابی کیفی توصیفی است و تاکید ما بر این بوده است که از آزمون کتبی به عنوان یکی از ابزار‌های ارزشیابی در سراسر کشور بهره گرفته شود.

او گفت: در مقطع ابتدایی سراسر کشور ۸ میلیون و ۴۷۰ هزار دانش آموز مشغول به تحصیل هستند و قرار است ارزشیابی پایان سال آن‌ها به صورت کتبی و توصیفی و در پایه ششم هم براساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرور ش امتحانات به صورت منطقه‌ای و هماهنگ برگزار شود.

در استان فارس هم ۴۹۷ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار