در حالی که قرار بود سال گذشته کرمانشاه میزبان دومین جشنواره فرامرزی مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری - ویژه استان‌های جدار مرزی غرب و شمال غرب ایران، عراق و ترکیه باشد، حالا و با گذشت دو ماه از سال جدید، هنوز حتی خبری از فراخوان این جشنواره در استان نیست.
کد خبر: ۱۰۴۴۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷ 11 May 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، این جشنواره که می‌تواند نقش بسیاری در هم افزایی کار رسانه‌ها داشته و پُلی برای ارتباط هرچه بیشتر رسانه‌های سه کشور همسایه باشد، لنگ تامین اعتبار است و آنطور که مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمانشاه می‌گوید هنوز اعتباری برای آن لحاظ نشده است.

وحید نیشابوری در گفتگو با ایسنا با اشاره به افزایش هزینه‌های برگزاری این جشنواره گفت: در ابتدا قرار بود این جشنواره اسفند سال گذشته برگزار شود که به دلیل عدم تامین اعتبار و موج ششم کرونا برگزاری آن به سال جاری موکول شد.

وی افزود: امسال هم با توجه به افزایش چشمگیر هزینه ها، باید اعتبار بسیاری به برگزاری این جشنواره اختصاص یابد که متاسفانه تاکنون این امر محقق نشده است.

نیشابوری گفت: علی رغم مکاتبات بسیار با وزارت ارشاد و نیز استانداری کرمانشاه، هنوز اعتباری برای برگزاری این جشنواره لحاظ نشده است و اگر تامین اعتبار صورت گیرد قطعا این جشنواره را برگزار خواهیم کرد.

این مسئول گفت: در شرایط فعلی و با توجه به افزایش هزینه‌ها برای برگزاری این جشنواره، پیشنهاد برگزاری یک جشنواره جایگزین را داده ایم تا بتوانیم حداقل جشنواره مطبوعات استان را برگزار کنیم.

وی افزود: در این زمینه برنامه ریزی‌های لازم صورت گرفته و در صورت موافقت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و چنانچه تامین اعتبار جشنواره فرامرزی مطبوعات دیگر امکانپذیر نباشد، در ماه‌های آینده جشنواره مطبوعات استانی را برگزار می‌کنیم.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمانشاه گفت: در صورت تایید درخواست برگزاری جشنواره مطبوعاتی استان، به زودی مقدمات برگزاری این جشنواره فراهم و فراخوان آن داده می‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار