در این مقاله، به مزیت های عمل بای پس معده و تاثیر برخورداری از بیمه تکمیلی در کاهش هزینه های این جراحی می پردازیم. لطفا ما را همراهی نمایید.
کد خبر: ۱۰۴۴۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸ 11 May 2022

عمل بای پس معده با بیمه تکمیلی

مقدمه

عمل بای پس معده  امروزه به عنوان یکی از روش های رایج جراحی چاقی شناخته می شود که علاوه بر کمک به کاهش وزن بیمار، خطر ابتلا به بیماری های مختلفی نظیر کلسترول و فشار خون بالا، بیماری قلبی و عروقی، دیابت نوع ۲ و ناباروری را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. در حال حاضر عمل بای پس معده با بیمه تکمیلی انجام می شود که نقش زیادی در کاهش هزینه های بیماران دارد. برای کسب آگاهی بیشتر، با دکتر سلیمی در ارتباط باشید. دکتر سلیمی، معتبرترین متخصص انواع جراحی چاقی می باشند. همراه شما هستیم.

عمل بای پس معده چیست؟

چه فاکتورهایی بر هزینه عمل بای پس معده موثر هستند؟

بیمه تکمیلی چه تاثیری در کاهش هزینه های عمل بای پس معده دارد؟

عمل بای پس معده چیست؟

قبل از این که درباره هزینه های عمل بای پس معده صحبت کنیم، لازم است که کمی با این شیوه جراحی آشنا شوید. در حال حاضر، عمل بای پس معده به عنوان پیشرفته ترین متد روز دنیا برای کاهش وزن شناخته می شود که در سراسر جهان طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است.

چاقی علاوه بر تاثیر مخربی که روی زیبایی فرد دارد و اعتماد به نفس او را کاهش می دهد، باعث بروز امراض گوناگونی در بدن می گردد. لذا هر ساله در تمام نقاط جهان، کسانی که به علت چاقی به بیماری های مختلفی مانند دیابت و فشار خون بالا مبتلا شده اند، برای انجام این عمل اقدام می کنند و به کمک این جراحی به زندگی نرمال و عادی خود باز می گردند.

این روش توسط مجرب ترین پزشکان کشور انجام می گیرد. دکتر سلیمی یکی از حاذق ترین و با تجربه ترین جراحان در حوزه جراحی‌های چاقی است که در این زمینه کارنامه کاری درخشانی دارد و به بیماران کمک می کند تا از یک اندام متناسب بهره مند شوند. دکتر سلیمی طی فرآیند عمل، بخش عمده ای از معده بیمار را جدا می کند، درنتیجه اندازه معده از حالت نرمال کوچکتر می گردد.

جراحی بای پس معده اغلب با بیهوشی عمومی انجام می شود. حجم برداشت معده با توجه به شرایط بدن بیمار و نظر پزشک فوق تخصص جناب آقای دکتر سلیمی، متفاوت می باشد. در بعضی از جراحی ها، برش‌های بزرگی روی شکم فرد ایجاد می گردد و در تعدادی دیگر نیز عمل به کمک لاپاراسکوپی صورت می پذیرد.

بنابر نظر دکتر سلیمی، افرادی که مایل به انجام جراحی بای پس معده هستند، باید دارای شرایط ویژه ای باشند. کسانی که علاقه خاصی به خوردن شیرینی جات دارند و افرادی که به علت چاقی از رفلاکس معده به مری رنج می برند، بهترین کاندید برای انجام عمل بای پس معده هستند. علاوه بر آن ها، بیمارانی که به خاطر چاقی و اضافه وزن، مبتلا به دیابت نوع ۲ و فشار خون بالا شده اند، می توانند با این جراحی به مشکلات خود پایان دهند.

افراد چاقی که میزان شاخص توده بدنی آن‌ها بالاتر از 40 باشد نیز بهتراست که عمل بای پس معده را به منظور برگرداندن سلامتی خود انجام دهند. همچنین بیمارانی که مدت طولانی اضافه وزن دارند و تمام تلاش های آن ها برای کاهش وزن بی نتیجه می ماند، با استفاده از این روش نوین جراحی و رعایت دستورالعمل های توصیه شده از سوی پزشک، به وزن نرمال و طبیعی می رسند و اعتماد به نفس بالایی پیدا می کنند.

چه فاکتورهایی بر هزینه عمل بای پس معده موثر هستند؟

به طور کلی هزینه های عمل بای پس معده شامل هزینه آندوسکوپی، هزینه های کلیه آزمایشات مربوطه، هزینه مشاوره های پزشک فوق تخصص، هزینه سونوگرافی، هزینه های انجام عمل، هزینه های بستری شدن در بیمارستان، هزینه های تجهیزات مورد نیاز برای انجام جراحی می باشد. البته لازم به ذکر است که مراحل بعد از جراحی نیز برای بیمار هزینه بر است و فرد باید بودجه لازم را برای خریداری انواع ویتامین ها و مکمل ها و انجام آزمایشات پس از عمل در نظر بگیرد.

میزان هزینه انجام این عمل به طور کلی از جراحی اسلیو معده اندکی گران تر است، اما انجام عمل بای پس معده با بیمه تکمیلی تا حد زیادی می تواند فشارهای وارده به بیمار را کم کند و از هزینه های وی بکاهد. بنابراین به همه افرادی که قصد انجام این عمل را دارند، توصیه می کنیم که قبل از هر اقدامی نسبت به دریافت بیمه تکمیلی اقدام نمایند.   

به طور کلی مولفه های اثرگذار بر میزان هزینه عمل بای پس معده عبارتند از:

  1. میزان پوشش دهی هزینه های جراحی در شرکت های مختلف بیمه ای
  2. درجه صحت و سلامتی فرد
  3. مکان انجام جراحی (بیمارستان دولتی باشد یا خصوصی)
  4. میزان دستمزد پزشک جراح
  5. جزئیات و نحوه انجام عمل بای پس معده

عمل بای پس معده با بیمه تکمیلی

بیمه تکمیلی چه تاثیری در کاهش هزینه های عمل بای پس معده دارد؟

با توجه به شرایط اقتصادی موجود در جامعه و هزینه های بالای عمل های جراحی، انجام عمل بای پس معده بدون استفاده از بیمه می تواند هزینه های سنگین و کمرشکنی داشته باشد. شرکت های بیمه برای برخورداری افراد از مزایای بیمه، شرایط خاصی را در نظر گرفته اند. به عنوان مثال اشخاصی که شاخص توده بدنی آن ها بالاتر از ۴۰ باشد و همچنین از بیمه پایه تائیدیه داشته باشند، می توانند از شرکت های بیمه ای تقاضا کنند که هزینه عمل آن ها را پرداخت کند.

بیمه تامین اجتماعی در صورتی که فرد، جراحی خود را در بیمارستان های دولتی یا مراکز تامین اجتماعی انجام دهد، هزینه های عمل بای پس معده را تقبل می کند. اما در بیمارستان های خصوصی، تنها مقداری از هزینه را پرداخت می نماید، آن هم به شرطی که بیمار تاییدیه بی ام آی را قبل از انجام جراحی بای پس معده داشته باشد و مدارک و فاکتورهای بستری شدن خود در بیمارستان را به تامین اجتماعی ارائه دهد.

انجام عمل بای پس معده با بیمه تکمیلی بسیار مقرون به صرفه است، زیرا بیمه تکمیلی می تواند هزینه های این جراحی را با توجه به مولفه های سقف بیمه و فرانشیز بیمه، به بیمار پرداخت کند. به این صورت که هرچه میزان سقف بیمه بالاتر و درصدی که بیمار باید بپردازد کمتر باشد، هزینه تمام شده عمل بای پس معده ارزان تر خواهد شد. بیماران همچنین می توانند بخشی از پولی را که بابت انجام عمل بای پس معده پرداخته اند، از بیمه های پایه دریافت کنند. بیمه پایه شامل بیمه تامین اجتماعی و بیمه خدمات درمانی می باشد.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار