معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با بیان اینکه تمامی تعطیلات واحدهای نانوایی‌های استان تا دو ماه آینده لغو شده است گفت: فعلا به نانوایی‌های آزاد پز نیز با نرخ دولتی آرد داده می‌شود.
کد خبر: ۱۰۴۴۰۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵ 11 May 2022

به گزارش تابناک قم، محسن امیدیان در جلسه شورای اداری استان، با بیان اینکه برنامه‌های اقتصادی دولت به نفع مردم رقم خواهد خورد افزود: بخش های مختلف کشور از مزایای این تصمیم بهره‌مند خواهند شد.

وی با اشاره به برنامه‌های  دولت برای نظارت بر اجرای این طرح تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های مردمی نیز از اهمیت ویژه برخوردار می باشد.

معاون استاندار قم تشکیل ۸۰ گروه بازرسی و شروع بازرسی ها در حوزه نان خاطرنشان کرد: نظارت بر توزیع نان در بیش از ۶۰ محله مشخص شده انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه تمامی تعطیلات واحدهای نانوایی تا دو ماه آینده لغو شده است گفت: نانوایی‌های آزادپز نیز فعلا با نرخ دولتی آرد دریافت می‌کنند.

امیدیان ذخیره‌سازی اقلام اساسی مازاد بر نیاز بازار استان  را مورد توجه قرار داد و تصریح  کرد: با نظر اتحادیه آرد و نان، ۳۰ نانوایی سهمیه آرد بیشتری دریافت کرده و تا ساعت ۲۴ به صورت فعال به پخت نان اقدام خواهند کرد.

تعداد ۸۸۸ نانوایی در استان قم فعال است که ۵۸۰ مورد آن یارانه‌ای یک و ۳۰۸ مورد دیگر یارانه‌ای دو است که تفاوت آن در قیمت آرد یارانه‌ای است که به واحدهای نانوایی تخصیص پیدا می‌کند، همچنین پنج کارخانه تولید آرد در قم فعال است و میزان آرد مصرفی نانوایی‌ها در این استان در هر ماه بیش از ۱۰ هزار تُن است.

معاون استاندار قم همچنین تهیه پیوست رسانه‌ای در راستای آگاهی بخشی به مردم جهت اجرای این طرح را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: مردم اگر اطمینان پیدا کنند که طرح دولت به نفع ایشان خواهد بود، همراهی بیشتری خواهند کرد.

به دنبال عادلانه شدن نظام پرداخت یارانه‌ها، سه دهک پایین جامعه شامل ۳۰ درصد مردم، چهار میلیون ریال و دهک‌های چهارم تا نهم متشکل از ۶۰ درصد افراد نیز ماهیانه سه میلیون ریال یارانه نقدی دریافت می‌کنند، دهک دهم و ۱۰ درصد جمعیت هم مشمول هیچ یارانه‌ای نمی‌شوند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار