استاندار کرمانشاه:
استاندار کرمانشاه از رفع موانع فراروی اجرای طرح‌های توسعه‌ای و آغاز عملیات اجرایی ٢ طرح پایین دستی پتروشیمی با سرمایه گذاری بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان و احداث ٢ کارخانه بزرگ کاشی و سرامیک با سرمایه گذاری ٢ هزار میلیارد تومان در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۳۹۹۳
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۰ 11 May 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه؛ «بهمن امیری مقدم» در حاشیه نشست هم اندیشی با بسیج اساتید دانشگاه‌های استان به خبرنگاران گفت: تسهیل امور سرمایه گذاری، رفع موانع تولید، بهبود فضای کسب و کار برای ایجاد اشتغال پایدار جوانان و رونق اقتصادی در اولویت برنامه‌های ١٢٠ روز گذشته مجموعه مدیریتی استان قرار داشته است.
 
وی افزود: توسعه و تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی به منظور تولید محصولات مورد نیاز کشور و رونق صادرات یکی از برنامه‌ها و سیاست‌های استان برای رونق اقتصادی است و بر این اساس حل مشکلات فراروی اجرای طرح‌های پایین دستی صنایع پتروشیمی در  روانسر و کنگاور در دستور کار قرار گرفت.
 
استاندار کرمانشاه گفت: تیم اقتصادی استان با پیگیری ویژه، مستمر و برگزاری نشست‌های تخصصی با وزارت نفت و هلدینگ خلیج فارس پس از ایجاد زیرساخت ها، رفع موانع و اخذ گواهینامه‌های لازم موفق شد اقدامات لازم برای شروع سریع عملیات اجرایی طرح‌های پتروشیمی را تسهیل نمایند و گام مهمی برای ایجاد اشتغال و تحول اقتصاد استان انجام دهند.
 
وی به اهتمام جدی و رویکرد دولت سیزدهم به منظور دستیابی به رشد اقتصادی با برنامه‌ریزی برای جذب سرمایه گذاری و رونق تولید اشاره کرد و بیان داشت: دولت مردمی بر پیگیری مستمر روند عملیات اجرایی طرح‌های توسعه‌ای و اشتغالزا در استان تاکید دارد و بر این اساس با حمایت ویژه دولت و تلاش‌های صورت گرفته طی چند ماه گذشته عملاً بسیاری از طرح‌ها از روی کاغذ به مرحله اجرا رسیده است.
 
امیری مقدم اجرای پروژه‌های بزرگ و اشتغال آفرین را با مشارکت سرمایه گذاران برای حل مشکل ۵٠ ساله بیکاری استان خاطرنشان ساخت و تصریح کرد: طرح آموزش نیروی انسانی بومی با همکاری فنی و حرفه‌ای و به صورت همزمان برای طرح‌های پتروشیمی آغاز شده و متقاضیان در حال ثبت نام هستند تا نیروی کار بومی هم در مراحل ساخت و هم بهره برداری بتواند از مزایای اجرای طرح‌ها بهره‌مند شود.
 
وی افزود: بخش خصوصی در صنایع پایین دستی پتروشیمی اسلام‌آبادغرب دو پروژه بزرگ را اجرا خواهند کرد که یکی از طرح‌ها در فرآیند تامین مالی و دیگری در مرحله تخصیص خوراک قرار دارد.
 
استاندار گفت: برای عملیاتی نمودن این ۴ طرح ۵٠٠ میلیون دلاری در حوزه پتروشیمی شبانه روزی تلاش شد تا با جهت دهی مناسب به منابع و مسیر رشد و پیشرفت استان بر اساس ظرفیت‌های موجود در صنایع بالادستی سریعتر حرکت شود و شاهد رشد اقتصادی منطقه در آینده باشیم.  
 
استاندار کرمانشاه ادامه داد: واحد تولید فرمالین با ظرفیت ٧٣ هزار تن در سال از دیگر طرح‌های پایین دستی است که توسط شرکت ماهان شیمی زاگرس در منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب اجرا می‌شود که دو ساله به بهره برداری می‌رسد و زیر مجموعه پتروشیمی GTPP است.
 
وی افزود: یکی دیگر از این طرح‌ها واحد اتیلن اکساید با ظرفیت ۶٨ هزار تن در سال است و عملیات اجرایی آن با اقدامات صورت گرفته در کنگاور آغاز می‌شود.
 
استاندار کرمانشاه از اجرای طرح واحد لاستیک‌های مصنوعی توسط هلدینگ خلیج فارس در روانسر خبر داد و گفت: حل موانع موجود برای آغاز این طرح‌ها سبب تقویت امید در روند اجرا شد و عملا طرح‌ها وارد فاز اجرایی گشت.
 
امیری مقدم ادامه داد: دو طرح بزرگ تولید کاشی و سرامیک نیز با مشارکت سرمایه گذاران داخلی در حال احداث است که با توجه به رویکرد صادرات محور و وجود ظرفیت‌های مرزی استان، اشتغال آفرین و توسعه‌ای است و می‌تواند تحول مناسبی در این بخش ایجاد کند و نزدیک به ٣ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در این طرح‌ها انجام می‌شود.
 
وی در ادامه افزود: در حوزه تامین مالی طرح‌های کوچک و متوسط با پیگیری‌های به عمل آمده؛ استان کرمانشاه سهم و جایگاه مناسبی از تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ گرفته و بالغ بر ٣هزار و ۵٠٠ میلیارد تومان طرح برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده است که تاثیر مثبتی بر اشتغالزایی استان خواهد داشت.  
 
وی در پایان کاربست نتایج نشست‌های هم اندیشی را برای حل مشکلات استان یادآور شد و گفت: مراکز علمی و دانشگاهی استان نقش مهمی در پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای برعهده دارند و حتما این نشست‌ها به صورت مداوم برگزار و از ظرفیت فکری صاحب نظران و اساتید در کار اجرا با رویکرد بهبود فرآیندها، تسهیل امور و رفع مشکلات استفاده خواهد شد

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار