وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره زمان برداشت یارانه‌های اعتباری – که شب گذشته به حساب سرپرستان خانوار واریز شد- توضیحاتی ارائه کرد.
کد خبر: ۱۰۴۳۹۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۹ 10 May 2022
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره زمان برداشت یارانه‌های اعتباری – که شب گذشته به حساب سرپرستان خانوار واریز شد- توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش تابناک همدان از تسنیم، حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از حضور در نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره یارانه‌های پرداختی گفت: دو بخش یارانه پرداخت شده است؛ یارانه عمومی که به اغلب مردم ایران پرداخت شده و مبلغ آن ۳۰۰ هزار تومان است البته مبلغ ۳۵ هزار تومان از افرادی که پیش از این از وام یک میلیون تومانی کرونا استفاده کرده بودند به عنوان اقساط کسر شده است.

او ادامه داد: دومین دسته مذکور مربوط به یارانه پرداختی به اقشار ضعیف جامعه از نظر درآمدی است که این افراد یارانه بیشتر و مبلغ ۴۰۰ هزار تومان دریافت کردند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ممکن است دو نوع اعتراض نسبت به پرداخت یارانه‌ها وجود داشته باشد، اضافه کرد: نخستین اعتراض مربوط به افرادی است که یارانه‌ای دریافت نمی‌کنند و اعتراض دارند که چرا یارانه دریافت نمی‌کنند؛ این افراد باید برای ثبت اعتراض خود به سامانه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها – که این سامانه در حال آماده سازی بوده و در روز‌های آینده اعلام خواهد شد- مراجعه کنند. این سازمان ذیل سازمان مدیریت و برنامه ریزی است.

او افزود: دومین اعتراض مربوط به دهک‌بندی‌ها است؛ ممکن است برخی افراد معتقد باشند که جزو اقشار ضعیف از نظر درآمدی هستند و باید ۴۰۰ هزار تومان به عنوان یارانه دریافت کنند بنابراین این افراد معترضند که چرا ۳۰۰ هزار تومان دریافت کردند؛ این افراد می‌توانند به سامانه www.hemayat.mcls.gov.ir که سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است مراجعه کنند و درخواست بررسی مجدد دهک خود را ثبت کنند که به درخواست آن‌ها رسیدگی خواهد شد.

عبدالملکی با بیان اینکه از شب گذشته که فرآیند واریز یارانه‌ها شروع شده بیش از چند صد هزار نفر به این سامانه مراجعه کردند تصریح کرد: از شب گذشته تاکنون در مقاطع زمانی متفاوت این سامانه را بررسی کردم و این سامانه در حال فعالیت است البته ممکن است طی دقایقی به دلیل تعداد زیاد مراجعان اختلال داشته باشد، اما به صورت کلی مشکلی ندارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه هم میهنان عزیز هیچ عجله‌ای برای ثبت اعتراض خود نسبت به یارانه دریافتی در سامانه مذکور نداشته باشند، ادامه داد: این سامانه وجود دارد و اعتراضات را بررسی می‌کند. در صورتی که نیازی به اصلاح وجود داشته باشد حتماً این امر اجرایی خواهد شد و یارانه‌های معوق حتماً پرداخت خواهد شد.

او اضافه کرد: به مردم عزیز اطمینان می‌دهیم هر زمان که اعتراض آن نسبت به یارانه پرداختی تأیید شود تمام یارانه‌ی پرداخت شده – که پرداخت آن از اردیبهشت ماه آغاز شده – به حساب آن‌ها واریز می‌شود.

عبدالملکی با بیان اینکه مبلغ واریز شده کنونی، مبلغی اعتباری است، افزود: مردم فعلا اجازه برداشت این مبلغ را ندارند، تا زمانی که بحث اصلاح قیمت‌ها اتفاق بیفتد که از طریق سخنگوی اقتصادی دولت اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار