مدیر امور شرکت آبفا شهرستان میبد از راه اندازی فاز نخست تصفیه‌خانه فاضلاب شهر میبد به ظرفیت ۱۴ هزار مترمکعب خبر داد و ابراز امیدواری کرد که ۳۰ درصد باقیمانده این طرح تا پایان سالجاری مورد بهره برداری قرار گیرد.
کد خبر: ۱۰۴۳۹۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۶ 10 May 2022

«مجید دشتی» در این باره گفت: با هدف سامان‌بخشی پسماندهای آبی شهر میبد، عملیات اجرایی تصفیه خانه فاضلاب این شهر با ظرفیت ۲۱ هزار مترمکعب در شبانه روز انجام شد به طوری که این طرح هم اکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان امسال ۳۰ درصد باقی مانده نیز به اتمام می‌رسد.

وی تصریح کرد: مشکلات آبی استان کویری یزد در سال‌های اخیر، ضرورت سامان‌بخشی پسماندهای آبی را دو چندان کرده و این در حالیست که از طرف دیگر، نبود مدیریت صحیح فاضلابها منجر به آلودگی آب‌های محدود زیرزمینی می‌شود.

دشتی خاطرنشان کرد: در همین راستا فاز اول تصفیه‌خانه فاضلاب میبد با ظرفیت ۱۴ هزار مترمکعب در شبانه روز و ۱۶۰ لیتر در ثانیه راه اندازی شده است که با تکمیل این طرح این ظرفیت به ۲۱ هزار مترمکعب در شبانه روز و ۲۴۰ لیتر در ثانیه افزایش خواهد یافت.

به گفته وی، طول کل شبکه ۵۲۵ کیلومتر است که در فاز اول ۲۷۰ کیلومتر آن ایجاد و برای راه اندازی آن بیش از ۷۳۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

این مسئول در پایان نیز عنوان کرد: استفاده از فرایند پیشرفته لجن فعال در این تصفیه‌خانه، علاوه بر کاهش هزینه‌های بهره‌برداری، به محیط زیست منطقه هم کمک خواهد کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار