مدیر کل ارشاد یزد:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد پیشنهاد کرد؛ قرآن و عترت در ادارات کل استانها باید به معاونت ارتقاء یابد و اعتبارات مالی ویژه به آن اختصاص یابد.
کد خبر: ۱۰۴۳۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۰ 10 May 2022

«احسان عابدی» در نشست مدیران کل استانها با وزیر و معاونین وزارت ارشاد گفت: دولت سیزدهم در فعالیتهای قرآنی رویکرد جدی و اساسی دارد و ما در استان یزد تمرکز روی این حوزه خواهیم داشت.

وی افزود: فعالیت موسسات قرآنی در دوران کرونا اجباراً کاهش پیدا کرد لذا اکنون باید از آنها حمایت کرد تا به دوران اوج خود برگردند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان گفت: رشد بی اندازه روزنامه‌های سراسری که عموما با حداقل تیراژ و کمترین صفحه چاپ می‌شوند، فضای مطبوعات را با افت کیفی مواجه کرده و انگیزه بخشی از آنها دریافت آگهی های دولتی است و این موضوع در کنار شرایط سخت دریافت آگهی توسط نشریات محلی، باعث بی عدالتی نسبت به مطبوعات محلی شده است و لازم است برای تقویت نشریات محلی تدبیری اندیشیده شود.

عابدی بیان کرد: بزرگداشت مفاخر و مشاهیر علمی و فرهنگی مناطق مختلف می تواند در جریان سازی فرهنگی و اجتماعی هر منطقه موثر باشد و الگوسازی کند و ما از وزارت ارشاد درخواست حمایت ویژه از این گونه برنامه‌ها داریم.

وی افزود: تمرکز بر فعالیت های ترویج کتاب و کتابخوانی می تواند در ارشاد تقویت شود و این مستلزم ایجاد ساختاری مستقل در ادارات کل استانها برای امور کتاب و کتابخوانی است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: جشنواره های هنری نباید مختص مرکز استان باشد و عدالت حکم می کند برای شهرستانها و بخصوص مناطق محروم هم برنامه هایی با هدف کشف استعدادهای هنری درنظر گرفته شود و وزارت ارشاد از آنها حمایت کند.

وی بیان کرد: نسل جوانی از علاقه‌مندان به فیلم سازی با نگاه ارزشی و انقلابی مرحله رویش خود را می‌گذراند و تقویت انجمن سینمای جوانان به لحاظ مادی و محتوایی با هدف حمایت از فیلمسازان مستعد شهرستانی می‌تواند این نسل را بالنده کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، عابدی افزود: اخذ مالیات از موسسات فرهنگی و هنری و قرآنی آن هم در شرایط فعلی اقتصادی انگیزه فعالیت را مجموعه‌های مردمی می‌گیرد و تقاضا داریم معافیت مالیاتی آنها توسط وزارتخانه پیگیری شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار