آیین معارفه شهردار آبسرد با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در سالن همایش‌های شهرداری آبسرد برگزار و "محمداسماعیل جانعلی‌زاده" به عنوان شهردار آبسرد معارفه شد.
کد خبر: ۱۰۴۳۹۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۶ 10 May 2022

شهردار آبسرد معارفه شد

به گزارش تابناک تهران، روز سه‌شنبه طی مراسمی "محمداسماعیل جانعلی‌زاده" رسما با حکم محسن منصوی، استاندار تهران بعنوان شهر آبسرد معرفی و رسما آغاز به‌کار کرد. همچنین در این مراسم از زحمات چند ماهه "غلامرضا ربیعی" سرپرست شهرداری آبسرد با اهدای لوح تقدیر تقدیر شد.

هادی گورابی،مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری تهران در این مراسم با اشاره به اهمیت جایگاه شهرداری‌ها در حوزه شهری اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم در حوزه شهری، پایبندی به اصول و ضوابط معماری اسلامی و ایرانی است چرا که کالبد شهر یکی از نکات مهم در حوزه شهری است.

وی ادامه داد: شهر آبسرد یکی از شهرهای مهم استان تهران است که به دلیل موقعیت جغرافیایی و زیستگاهی، مورد توجه استان تهران بوده و می توان مجموعه تنفسی شهر تهران نیز دانست، اما اکنون وجود ساخت و سازهای غیرمجاز در این منطقه صدمه به خود شهر و استان است و لازم است شهردار جدید به همراه دیگر مسئولان شهرستان در این زمینه دقت لازم را داشته باشند.

این مقام مسئول رعایت امانت داری، شفافیت و شناخت گلوگاه های فسادی را از دیگر موضوعات مهم در حوزه مدیریت شهری و شهرداری دانست و خاطرنشان کرد: دولت انقلابی به دو محور اصلی می پردازد که یکی مردمی بودن و دیگری مبارزه با فساد است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری تهران بیان داشت: مقابله با فساد نیز دو اصل مهم دارد که اولا دوری از فساد باید از راس سازمان صورت گیرد تا بدنه یک مجموعه از فساد دور شوند و دیگری بهره‌مندی از علم و آگاهی است که اگر در عمل علم کافی به کار و حرفه وجود نداشته باشد، به دلیل نبود اشرافیت کامل، باب فساد ایجاد می‌شود.

گورابی گفت: شهرداری از بدو تولد تا فوت با مردم درگیر است که این گستردگی خدمات، در حوزه کمیسیون معاملات، فضای سبز تا معماری و شهرسازی، تراکم و دیگر موارد با مردم در ارتباط است و در این راستا باید تجربه و علم کافی وجود داشته باشد.

وی به موضوع رعایت توزیع عادلانه خدمات و نگاه عدالت گستر به ویژه در مناطق آسیب پذیر با رویکرد محله محوری اشاره و خاطرنشان کرد: نگاه این دولت بعد از فساد ستیزی، مردم مداری است که باید مجموعه شهرداری با توجه به گستردگی فعالیت، ارتباط تنگاتنگی با مردم داشته باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: شهرداری‌ها لبه جلویی میدان نبرد در کارها برای ارائه خدمات به مردم هستند که می طلبد با توجه به جایگاه شهرداری، عدالت در گستره خدمات نیز دیده شود و همه مردم باید این خدمات را احساس کرده و اولویت با مناطق محروم باشد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری تهران با تاکید بر اینکه نباید از حوزه فرهنگی و اجتماعی غافل شد اظهار داشت: در حوزه‌های اجتماعی و فرهنکی شهرداری‌ها، کمی غفلت شده و اگر بخواهیم توسعه پایدار و متوازن در کالبد شهری رخ دهد باید در کنار فعالیت های عمرانی و خدماتی، موضوع اجتماعی و فرهنگی نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه توجه به این مهم موجب کاهش آسیب پذیری در مجموعه شهری و شهرداری می شود، افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب، فعالیت های جهادی و توجه به جهاد تبیین باید در بین مسئولان مورد توجه قرار گیرد، زیرا آسیبی که امروز به نظام مقدس جمهوری اسلامی می آید، آسیب به دستاوردهای آن است.

این مقام مسئول گفت: اکنون در کشور شاهد هستیم چیزی که بیان می شود نکات منفی است در حالی که خدمات و فعالیت های خوبی نیز رخ داده است و نباید از آن نیز دوری کرد.

وی ضمن گلایه نسبت به عملکرد برخی شهرداری‌ها، گفت: شهرداری ها برای ارائه خدمات به مردم شکل گرفتند، اما در حال حاضر برخی شهرداری ها صرفا در حال اداره کردن خودشان هستند؛ در برخی از شهرداری‌ها چند برابر چارت سازمانی نیرو وجود داشته که این امر ناتوانی شهرداری‌ها در خدمت به مردم را به همراه دارد.

گورابی با بیان اینکه در بودجه شهرداری آبسرد از ابتدا تا دی ماه سال گذشته تنها ۴ درصد به بخش عمرانی اختصاص یافت و ۹۶ درصد در حوزه جاری هزینه شد گفت: این موضوع آفت بزرگی است، زیرا این مجموعه شکل گرفته تا به مردم خدمت کند و امید است با مدیریت جدید، این مشکلات برطرف و با ایجاد درآمد پایدار، مطالبات حوزه مالی و درآمدی، برطرف شود.

محمداسماعیل جانعلی‌زاده شهردار آبسرد با مدرک کارشناسی حقوق و ارشد جغرافیا و برنامه‌ریزی با ۲۴ سال سابقه کاری، از سال ۷۷ مسئولیت تصدی در قسمت‌های مختلف شهرداری نسیم را برعهده داشته که به مدت دو دوره شهردار و سرپرست شهرداری نسیم شهر بود.

جانعلی‌زاده از سال ۹۶ مامور به استانداری تهران و عنوان سرپرست گروه ارزیابی عملکرد شهرداری‌های استان تهران را در رزومه کاری خود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار