فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با بیان اینکه دشمنان برای گسترش محرومیت و ناراضی کردن مردم در بستر معیشتی و اقتصادی برنامه‌ریزی کرده‌اند، گفت: باید با تکیه بر تفکر جهادی مشکلات اقتصادی را حل کرده و به مردم روحیه و امیدواری بدهیم.
کد خبر: ۱۰۴۳۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵ 10 May 2022

حل مشکلات اقتصادیبه گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، سردار بهمن ریحانی امروز (۲۰ اردیبهشت) در رزمایش جهادگران فاطمی در کرمانشاه با تاکید بر اینکه جز با کار‌های جهادی نمی‌توانیم مشکلاتِ امروز کشور را حل کنیم، گفت: تجربه نشان داده هرجا جهادی عمل کرده‌ایم، پیروز بوده و بر عکس هرجا به حاشیه رفته‌ایم، عقب ماندیم، لذا برای حل مشکلات امروز کشور باید تفکر جهادی را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه با بیان اینکه امروز دشمنان برای گسترش محرومیت و ناراضی کردن مردم در بستر معیشتی و اقتصادی برنامه‌ریزی کرده‌اند، گفت: باید هر طور شده با کار جهادی مشکلات اقتصادی را حل کرده و به مردم روحیه و امیدواری بدهیم.

وی سپس از فرهنگ و تفکر جهادی به عنوان یکی ازموثرترین درس‌های انقلاب اسلامی یاد کرد و افزود: بر مبنای تفکر جهادی توانسته‌ایم شدیدترین و ظالمانه‌ترین تهدید‌ها علیه نظام را به فرصت تبدیل کرده و در قله‌های عزت قرار گرفته و دنیا از عزت امروز ما مات و مبهوت مانده است.

ریحانی ادامه داد: اولین چالشی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی با آن مواجه شدیم، جنگ هشت ساله تحمیلی بود که با تکیه بر تفکر جهادی توانستیم با دست خالی در برابر عراق که ۴۰ تا ۵۰ کشور دنیا پشتیبانش بود، ایستادگی کرده و پیروز شویم.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه اضافه کرد: ما که در دوران جنگ تحمیلی سیم خاردار هم برای مقابله با دشمن نداشتیم، با تکیه بر تفکر جهادی و شعار "ما می‌توانیم" به جایی رسیده ایم که امروز موشک خیبر شکن را ساخته ایم که دو هزار متر بُرد داشته و خطای آن در هدف زنی کمتر از یک متر است؛ موشکی که دنیا تاکنون نتوانسته مانند آن را بسازد.

ریحانی ادامه داد: زمانی در دوران دفاع مقدس جهاد اصغر مطرح بود و با تکیه بر تفکر جهادی از آن عرصه سربلند بیرون آمدیم و بعد‌ها که موضوع جهاد علمی از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد نیز شاهد درخشش کشور در عرصه‌های علمی بودیم و با تلاش جهادگران در عرصه‌های مختلف امروز در خاورمیانه رتبه برتر و در دنیا رتبه یازدهم را از حیث علمی داریم.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی امروز در عرصه‌های مختلف علمی حرف برای گفتن دارد، تصریح کرد: با تکیه بر تفکر جهادی، ایران اسلامی جزو پنج، شش کشور برتر دنیا در حوزه سدسازی است.

وی در ادامه به یک نمونه تاثیرگذار از کار جهادی در زمان زلزله بزرگ استان کرمانشاه در سال ۱۳۹۶ اشاره داشت و گفت: در جریان این زلزله مقام معظم رهبری با حضور در استان به مردم کرمانشاه توصیه کردند با کار جهادی از تهدید زلزله برای خود فرصت بسازند و پس از همین توصیه بود که با تکیه بر تفکر جهادی فقط در یک مورد آن ۹۰۰۰ کانکسی که قرار بود ظرف دو ماه برای مردم زلزله زده استان ساخته شود، در بازه زمانی ۴۵ روزه تحویل مردم زلزله زده استان شد.

وی سپس با تاکید بر اینکه هیچ بستری جهت خودسازی و خودشناسی به اندازه حضور در گروه‌های جهادی تاثیرگذار نیست، گفت: حضور در این گروه‌ها جوانان را ایمن خواهد کرد و به آن‌ها توان ایستادگی در برابر دشمنان را می‌دهد.

وی یک توصیه هم به گروه‌های جهادی داشت و از آن‌ها خواست تا اخلاق مداری را سرلوحه کار خود قرار داده و مردم مناطق محروم به ویژه جوانان را هم در حل مشکلات پای کار بیاورند.

ریحانی از گروه‌های جهادی استان خواست تا با خدمات رسانی به مناطق محروم، روحیه امید و امیدواری به جامعه تزریق کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار