معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: یکهزار و ۷۴۴ تُن سهمیه روغن برای قم اختصاص یافت که در چند روز آینده جذب آن به طور کامل انجام و در فروشگاه‌های استان توزیع می‌شود.
کد خبر: ۱۰۴۳۸۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸ 10 May 2022

به گزارش تابناک قم، حسین علی بیگی بیان کرد: روند توزیع روغن در فروشگاه‌های منتخب استان در حال حاضر نیز جریان دارد و در همین رابطه طی روزهای اخیر ۱۰۰ تُن روغن برای قم جذب و برای پاسخ به نیاز مردم توزیع شده‌است که این روند در روزهای آینده با مشارکت گسترده مباشران فعال در این رابطه( افرادی که روغن را از کارخانه‌های تولید کننده دریافت و در شبکه فروش توزیع می‌کنند) در سطح بیشتری ادامه می‌یابد.

وی ادامه داد: در خصوص توزیع اقلام اساسی با برنامه‌ریزی صورت گرفته، سهمیه‌های خوبی برای استان درنظر گرفته‌شده که شامل کالاهایی همچون شکر، روغن و برنج است، حتی در زمینه روغن سهمیه استان نسبت به گذشته با رشد ۳۰ درصدی همراه بود تا شاهد کمبودی در این خصوص نباشیم.

وی افزود: در رابطه با شکر نیز برای تامین نیاز خانوار یک‌هزار و ۷۰۰ تُن و برای مصارف صنف و صنعت ۲ هزار تُن سهمیه اختصاص یافت، همچنین در موضوع برنج یکهزار و ۴۰۰ تُن برنج خارجی شامل برنج هندی و تایلندی برای توزیع در سطح استان قم درنظر گرفته شد که در فروشگاه‌های منتخب موجود است. 

بیگی گفت: همچنین از ابتدای هفته توزیع گسترده ماکارانی در فروشگاه‌های استان قم آغاز شده‌است و هیچ مشکلی در زمینه تامین و توزیع این محصول برای پاسخ به نیاز مردم استان وجود ندارد.

وی بیان کرد: در زمینه تامین و توزیع نان نیز، بازرسی‌ها با همکاری مجموعه‌های مرتبط همچون اتاق اصناف و سازمان صمت استان بر روی همه واحدهای نانوایی فعال در قم تشدید شده تا از هرگونه تخلف احتمالی همچون کاهش میزان پخت نان و یا تعطیلی بدون دلیل واحد جلوگیری شود و مردم بتوانند نان سنتی مورد نیاز خود را به راحتی و با همان قیمت قبل تهیه کنند.

وی ادامه داد: در همین رابطه حتی ساعت کاری برخی از واحدهای نانوایی در قم بیشتر از قبل شده‌است تا سهولت دسترسی مردم به نان مورد نیازشان افزایش یابد؛ همه اقدام‌های لازم در این بخش انجام شده‌است تا شاهد افزایش عرضه و پاسخ ‌گویی مناسب به نیاز مردم در این خصوص باشیم.

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: علاوه بر رصد کامل بازار استان و نظارت بر نحوه فعالیت واحدهای عرضه کننده برای تامین به‌موقع کالاهای مورد نیاز مردم، در زمینه کالاهای اساسی نیز همیشه سطح قابل توجهی از این کالاها به صورت ذخیره در انبارهای استان موجود است تا شاهد کمبودی در عرضه این محصولات نباشیم.

وی تاکید کرد: مردم استان قم در زمینه تامین کالاهای اساسی مورد نیاز خود هیچ نگرانی نداشته باشند چرا که همه نیاز استان به این محصولات تامین شده و به صورت گسترده و مستمر عرضه می‌شود و حتی قیمت برخی از این محصولات همچون شکر کاهش نیز یافته است.

وی ادامه داد: مردم عزیز استان می‌توانند هرگونه تخلف احتمالی در رابطه با عرضه کالاهای مورد نیاز خود در بازار استان را از طریق شماره ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت و سامانه ۱۳۵ اداره کل تعزیرات حکومتی استان برای پیگیری و برخورد قانونی لازم با افراد متخلف، گزارش کنند./

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار