فرماندار شهریار:
فرماندار شهرستان شهریار گفت: اتصال به خطوط مترو به عنوان وسیله حمل و نقل مناسب و به صرفه یکی از مطالبات و آرزوهای مردم غرب استان تهران است.
کد خبر: ۱۰۴۳۸۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶ 10 May 2022

اتصال به خطوط مترو یکی از مطالبات مردم غرب استان تهران است

به گزارش تابناک تهران، امیرعباس شفیع زاده در این باره افزود: یکی از مباحثی که در سفر رئیس جمهور به غرب استان تهران مطرح و تصویب شد، اتصال شهرستان های غرب استان تهران به خطوط مترو است.

وی اظهار داشت: حمل و نقل یکی از چالش های اساسی شهرستان های استان تهران و شاید به این نیاز در سال های گذشته چندان توجه جدی نشده است، اما فرسودگی سامانه های حمل و نقل، محورهای ارتباطی با پیک ترافیکی صبحگاهی و شامگاهی و همچنین فقدان کمربندی مساله برانگیز شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: شاید یکی از اقدامات فوریتی در حوزه حمل و نقل اتصال سه شهرستان شهریار، ملارد و شهر قدس به خطوط مترو محسوب می شود، مساله ای که در سفر رئیس جمهور به غرب استان تهران به طور جدی مطرح و پیگیری شد.

فرماندار شهرستان شهریار ادامه داد: همانگونه که استاندار تهران پیشنهاد تشکیل کنسرسیومی از شهرداری های شهرستان های غرب استان داده بود، بنا شد چنین رویکری برای اتصال این محدوده به مترو در پیش گرفته شود.

وی اضافه کرد: راه اندازی مترو اعتبار هنگفتی نیاز دارد و می تواند با برنامه ریزی و تقسیم منابع بین شهرداری های شهرستان های غرب استان، کمک های دولت و شرکت عمران اندیشه و مصوبه سفر رئیس جمهور تامین شود.

شفیع زاده به اصلاح دیگر بخش های حمل و نقل در این شهرستان اشاره و خاطرنشان کرد: در حوزه اتوبوس و تاکسی رانی شهرداری ها مباحثی را دنبال می کنند که می توانند به تدریج منتج به بهبود شرایط حمل و نقل شود.

در سفر رئیس جمهور به غرب استان تهران با محوریت شهرستان های شهریار، ملارد و شهرقدس، موضوع اتصال این مناطق به خطوط مترو تهران تصویب شد و پس از این سفر، شرکت سهامی مشترکی با مشارکت شهرداری های این شهرستان ها برای اجرای این مصوبه شکل گرفت.

این درحالی است که شهردار شهر قدس نیز از اتصال سه شهرستان غرب استان از طریق خط ۱۰ مترو به تهران خبرداده بود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار