سرپرست حوزه‌های علمیه خواهران استان قم از تحصیل سه هزار طلبه خواهر در این مجموعه خبرداد و گفت: چهار مدرسه با رشته‌های فقه، اصول، تفسیر، کلام، تاریخ، ادبیات عرب و مشاوره به سطح چهار، هفت مدرسه به سطح سه و ۱۰ مدرسه به سطح دو اختصاص دارد.
کد خبر: ۱۰۴۳۸۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲ 10 May 2022

به گزارش تابناک قم، زهرا عزیزاللهی سرپرست حوزه‌ علمیه خواهران استان قم در نشست خبری که در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد، با بیان اینکه آنچه حوزه‌های علمیه خواهران درپی آن است، تربیت طلبه‌ مهذّب، بابصیرت و کارآمد است، اظهار کرد: تحقّق این هدف مهم در دنیای امروز با هجمه‌های مختلف فرهنگی، در صورتی به نحو احسن ممکن خواهد شد که ما درصد ورودی‌ها و متقاضیان بالایی داشته باشیم.

وی گفت: هر قدر گرایش به ثبت‌نام و حضور در مراتب حوزه‌های علمیه از آمار بالاتری برخوردار باشد، ثمره‌اش گزینش بهتر ما خواهد بود زیرا مسئولین مربوطه در انتخاب نیروی مناسب، دستشان باز خواهد بود.

عزیزاللهی با اشاره به تعابیر متفاوت مقام معظم رهبری نسبت به حوزه‌های علمیه خواهران، پدیده‌ خواهران طلبه را پُرمعنا دانست و افزود: جامعه‌ ما، به زنان فقیه نیاز دارد و همه‌ اینها، از اهمیت حضور بانوان و حوزه‌های علمیه خواهران حکایت دارد.

سرپرست حوزه علمیه خواهران استان قم با اشاره به اینکه مدارس حوزه‌های علمیه خواهران استان قم و معاونت فرهنگی استان در مسیر تبلیغ از بازوهای مختلفی استفاده می‌کند، ابراز امیدواری کرد که جایگاه خواهران طلبه و حوزه‌های علمیه خواهران به خوبی تبیین شود تا در حقیقت به فرمان جهاد تبینی که رهبر معظم انقلاب فرمودند، عمل شده باشد.

وی با انتقاد از عدم پرداختن صحیح جامعه به موضوع جایگاه تحصیل خواهرانِ طلبه و پُر‌رنگ شدن شغل‌گرایی در میان آنها گفت: اولین و مهم‌ترین اتفاق برای ما، تربیت مادرانی‌ست فهیمه‌، عالمه، مومنه، با شخصیت و جامع تا هر کدام بتوانند مربی یک خانواده باشند و جامعه را به سمت اهداف عالیه‌ اسلامی و خروجیِ عالی سوق دهند.

عزیزاللهی به ارائه‌ گزارشی آماری از خواهران طلبه‌‌ای که در حال تحصیل هستند پرداخت و گفت: ما حدود سه هزار طلبه‌ درحال تحصیل و بیش از دو هزار فارغ التحصیل داریم.

وی ادامه داد: از مجموع مدارسی که در اختیار داریم، چهار مدرسه با رشته‌های فقه، اصول، تفسیر، کلام، تاریخ، ادبیات عرب و مشاوره به سطح چهار، هفت مدرسه به سطح سه و ۱۰ مدرسه به سطح دو اختصاص دارد.

سرپرست حوزه علمیه خواهران استان قم آزمون برگزار شده توسط مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران را سراسری دانست و گفت: از آنجایی که این آزمون متمرکز است، پس از اعلام نتایج آن، هر مدرسه ظرفیت خود را اعلام می‌کند و سپس طلاب خواهر در آن مدارس، مشغول به تحصیل می‌شوند.

وی به ظرفیت پذیرش مدارس استان قم در سال تحصیلی آینده که به طور متوسط حدود ۲۵۰ الی ۳۰۰ نفر است اشاره کرد و افزود: زمان ثبت‌نام از داوطلبان پذیرش در حوزه‌های علمیه خواهران، تا سی‌ام اردیبهشت است و البته امکان تمدید هم وجود دارد.

وی در پایان گفت: بیست و یکم تیر ماه سال جاری، زمان برگزاری آزمون ویژه‌ تمام مقاطع شامل سیکل، دیپلم، سطح دو، سطح سه و چهار است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار