مدیرکل دامپزشکی قم گفت: در اجرای طرح تشدید نظارت اقدامات بهداشتی، ۴۱.۵ تُن گوشت غیربهداشتی در کشتارگاه‌های دام و ۱۲ تُن در کشتارگاه‌های طیور ضبط و معدوم شد.
کد خبر: ۱۰۴۳۷۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰ 10 May 2022

به گزارش تابناک قم، مهدی رفیعی محمدی گفت: طرح تشدید نظارت اقدامات بهداشتی در تعطیلات نوروز و ماه رمضان از ۱۴ اسفندماه سال گذشته آغاز شد و تا ۱۶ اردیبهشت‌ماه جاری ادامه داشت.

مدیرکل دامپزشکی قم گفت: در این مدت ۶۶۰ نفر روز فعالیت توسط همکاران اکیپ‌های عملیاتی در سطح شهرستان و ۵۲ نفر روز نیز در سطح اداره کل صورت گرفت و ۹ اکیپ فعال از ساعت ۰۸:۰۰ تا ۲۰:۰۰ در روز‌های عادی و تعطیل بر کشتارگاه‌ها، مراکز توزیع فرآورده‌های خام دامی، سردخانه‌ها، رستوران‌ها و خودرو‌های حمل فرآورده‌های خام نظارت داشتند.

او گفت: در کشتارگاه‌های دام بر کشتار ۱۱۵ هزار راس گوسفند و بز، سه هزار و ۱۵۰ راس گاو و گوساله و حدود یک و نیم میلیون قطعه طیور کشتار نظارت شد.

به گفته رفیعی، درمجموع ۴۱.۵ تن گوشت غیربهداشتی در کشتارگاه‌های دام و ۱۲ تن گوشت غیربهداشتی در کشتارگاه‌های طیور ضبط و معدوم‌سازی شد.

مدیرکل دامپزشکی قم گفت:در این مدت چهار هزار و ۳۰۰ مورد نظارت بهداشتی و بازدید از مراکز مختلف توزیع و عرضه صورت گرفت و ۸۲۰ مورد موارد غیر بهداشتی گزارش و از این تعداد برای ۱۱ مورد پرونده قضایی تشکیل شد.

او گفت: همچنین حدود ۲۰ تُن فرآورده خام ضبط موقت شد که پس از ۲۲۱ مورد نمونه‌برداری و آزمایش‌های مختلف، از این میزان حدود ۱۲ تُن و ۸۰۰ کیلوگرم از چرخه مصرف خارج شد.

مدیرکل دامپزشکی قم گفت: به‌منظور ارائه خدمات بهتر برای دامداران و بهره‌برداران نیز کشیک‌هایی در بخش خصوصی برای تامین دارو، درمان، واکسن و مایه‌کوبی دام در نظر گرفته شده بود.

به گفته رفیعی، همچنین صدور گواهی حمل بهداشتی فرآورده‌های خام دامی، تایید و کنترل و تخلیه فرآورده‌ها و همچنین نظارت بر خودرو‌ها در طول شبانه‌روز به‌صورت مرتب در قالب تیم‌های نظارتی انجام شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار