رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: شهید اصلانی مصداق واقعی روحانی جهادی بود که با حضور در حاشیه شهر نسبت به رفع مشکلات این مناطق تلاش می کرد و شهادت وی آبروی روحانیون را بازیابی کرد.
کد خبر: ۱۰۴۳۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱ 09 May 2022

به گزارش تابناک رضوی به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی در دیدار با خانواده شهید اصلانی بیان کرد: اثر شهید اصلانی را می توان در کلام پسر این شهید مشاهده کرد و قطعا شهید اصلانی دفاع فرزندان خود را در دفاع از ولایت می بیند و افتخار می کند.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه نوع ایستادگی فرزندان شهید اصلانی در روشنگری جامعه بسیار موثر است؛ در ادامه گفت: شهید اصلانی مصداق واقعی روحانی جهادی بود که با حضور در حاشیه شهر نسبت به رفع مشکلات این مناطق تلاش می کرد و شهادت وی آبروی روحانیون را بازیابی کرد.
وی در ادامه به آسیب های اجتماعی در مشهد به ویژه حاشیه شهر اشاره کرد و افزود: زمانی ما در بحث حاشیه شهر داده های فرهنگی، دینی و اجتماعی را جمع آوری کردیم ؛ با بررسی این داده ها به این نتیجه رسیدیم که آسیب های اجتماعی را نقطه ای بررسی کنیم که مهمترین نقطه آن حاشیه شهرها بود لذا چیزی بیش از 930 نقطه گذاری در کشور انجام دادیم.
حجت الاسلام و المسلمین خاموشی اظهار داشت: مهمترین نسخه ای که در کشور ارائه شد وجود یک روحانی جهادی در مناطق نقطه گذاری بود که در آنجا کفن پوش به انواع و اقسام آسیب ها رسیدگی کنند، همین اتفاق نیز صورت گرفت و تعداد زیادی از روحانیون جهادی وارد این عرصه شدند.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: تمام اتباع خارجی باید کد دار و شناسنامه دار شوند و هویتشان مشخص باشد و هیچ خارجی نباید بی هویت در شهرهای کشور تردد کند.
وی با بیان اینکه شهادت این دو طلبه جهادی شهید اصلانی و شهید دارایی با دخالت سرویس های جاسوسی صورت گرفته است؛ گفت: اینکه فردی بدون برنامه ریزی و تنها با کینه شخصی این کار را انجام داده باشد دور از واقعیت است و از نظر منطق درست نیست قطعا سرویس های جاسوسی در این کار دخیل هستند.
حجت الاسلام و المسلمین خاموشی بحث اختلاف بین شیعه و سنی و بحث افغانی و ایرانی را از اهداف سرویس های جاسوسی به ویژه انگلیس دانست و افزود: شهادت این دو شهید زمانی رخ داد که دولت طالبان از ایران خواست تا خط راه آهن هرات به بداخشان که درآمد سرشار برای ایران دارد، بکشد و هدف گذاری اینها عدم این اتفاق بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار