رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ملایر:اداره ورزش به دلیل وجود نواقص ورزشگاه ۵ هزار نفری شهید روحیان ملایر، هنوز این پروژه را تحویل نگرفته است
کد خبر: ۱۰۴۳۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۱ 09 May 2022
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ملایر : اداره ورزش به دلیل وجود نواقص ورزشگاه ۵ هزار نفری شهید روحیان ملایر، هنوز این پروژه را تحویل نگرفته است
 
به گزارش تابناک همدان از ملایر: محمدرضا سپهری رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ملایر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۳۰ درصد مسیر آسفالت ورزشگاه، عدم تکمیل بخش اداری، سیستم صوتی ورزشگاه، سیستم آبرسانی، سکوی تماشاچی و عدم پیش بینی انشعابات گاز از جمله نواقص ورزشگاه است که هنوز برطرف نشده است.

وی عنوان کرد: همه دستگاه‌ها با وجود مشکلات اقتصادی، با همه توان به فعالیت خود ادامه می‌دهند تا کشتی امور اداری، صنعتی، ورزشی و دیگر حوزه‌ها به پیش رفته و زمین گیر نشود.

سپهری میزان اعتبارات تخصیص یافته به ادارات در سال گذشته را بسیار کم و محدود دانست و افزود: سال گذشته تنها یک ماه اعتبار بسیار ناچیزی به اداره ورزش و جوانان تخصیص یافت و یازده ماه بدون اعتبار بودیم، اما خوشبختانه با این شرایط ۷۰ درصد برنامه‌های ارائه شده در این حوزه، محقق شد.

وی با اشاره به وجود ۸ هزار ورزشکار سازمان یافته در اداره ورزش و جوانان شهرستان، بیان کرد: بیش از ۱۶ هزار ورزشکار خودجوش در شهرستان داریم که برای سال جدید سازمان دهی و ثبت خواهند شد.

سپهری از وجود ۴۰ هیئت ورزشی و ۳۰ سمن مردم نهاد دارای مجوز در شهرستان خبر داد و بیان کرد: شهرستان دارای ۳۱ اماکن ورزشی دولتی، ۵۹ اماکن ورزشی خصوصی و ۷ ایستگاه ورزش صبحگاهی شامل ۳ ایستگاه دوچرخه سواری بانوان است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ملایر تصریح کرد: تا قبل از سال ۹۹ تنها دو ایستگاه ورزش صبحگاهی در شهرستان وجود داشت و با وجود بیماری کرونا طی دو سال گذشته،۱۷۰ مورد همایش مسابقات ورزشی همگانی در سطح شهرستان برگزار شده است. 

وی در ادامه گفت: شهرستان ملایر در ۶ مورد میزبان رشته‌های ورزشی قهرمانی از جمله فوتبال، فوتسال، هندبال و پرس سینه بوده است.

وی به ۵ مورد اعزام به مسابقات کشوری در رشته‌های هندبال، قایق رانی، رزمی، کشتی و ددلیف اشاره و اظهار کرد: در رشته هندبال علاوه بر حضور تیم هندبال دختران شهرداری ملایر در لیگ برتر، ۴ نفر از دختران هندبالیست شهرستان عضو تیم ملی هندبال هستند که شهریور ماه در مسابقات جهانی شرکت خواهند کرد.

سپهری با اشاره به اعزام ۵ ورزشکار به مسابقات جهانی و آسیایی در رشته‌های ورزشی وزنه برداری، هندبال، رزمی، باستانی و ددلیف، خاطر نشان کرد: کسب ۹۸ مدال آسیایی، ۹ مدال جهانی و بین المللی و ۲۵۰ مدال استانی از جمله دستاورد‌های ورزشکاران شهرستان طی دو سال گذشته بوده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان از شرکت در ۹۰ مورد مسابقات استانی و میزبانی ۳۰ مورد از این مسابقات خبر داد و گفت: ۱۱ نفر از ورزشکاران ملایری شامل ۷ نفر در رشته ورزشی باستانی و ددلیف و ۴ نفر در رشته هندبال، عضو تیم ملی هستند.

وی با اشاره به افتتاح فاز نخست ورزشگاه ۵ هزار نفری شهید روحیان در سال ۹۹، از نواقص این ورزشگاه خبر داد و مطرح کرد: تنها ۳۰ درصد مسیر آسفالت ورزشگاه، عدم تکمیل بخش اداری، عدم تکمیل ۲۰ درصد حفاظ‌های محوطه ورزشگاه، منزل سرایداری، سیستم صوتی ورزشگاه، سیستم آبرسانی، سکوی تماشاچی و عدم پیش بینی انشعابات گاز از جمله نواقص ورزشگاه است که هنوز برطرف نشده است.

سپهری اعلام کرد: ۱۰ درصد از نواقص ورزشگاه از زمان افتتاح تاکنون برطرف شده و اداره ورزش به دلیل وجود نواقص، هنوز پروژه را تحویل نگرفته است و با وجود مخالفت اداره به دلیل نواقص موجود، با فشار‌های دولت قبل افتتاح شد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان این ورزشگاه را با وجود نواقص موجود، ظرفیت خوبی در حوزه ورزش دانست و بیان کرد: سال گذشته حدود چهار هزار نفر از نوجوانان شهرستان در این ورزشگاه با عنوان مدارس فوتبال توپ زدند و هیئت فوتبال هر روز در این ورزشگاه تمرینات خود را برگزار می‌کند.

وی افتتاح سالن ورزشی روستای ینگی کند، افتتاح ۱۰ خانه ورزشی روستایی، دیوار کشی مجموعه ورزشی بانوان کوثر با کمک شهرداری، تعمیر و بازسازی گود زورخانه پوریا ولی، تعمیر کف پوش سالن شهید حسینی، نصب سکو وشو در سالن شهید ندافی و زیبا سازی و دیوار نویسی مجموعه ورزشی تختی را از جمله اقدامات اداره ورزش و جوانان شهرستان طی دو سال اخیر برشمرد.

سپهری خبرداد: شروع فعالیت مجدد سالن‌های ورزشی بخش زند و اسلامشهر آق گل، افزایش ۱۰ برابری اعتبارات اماکن ورزشی در سال گذشته است و سالن خانه کشتی طی یک ماه گذشته در اختیار یکی از کشتی گیران پیشکسوت ملایری، مسعود مصطفی جوکار قرار گرفته است تا به آکادمی کشتی تبدیل شود و ما نیز منتظر تصمیم ایشان هستیم.
 
 رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: به ۱۷ پروژه ورزشی از جمله تکمیل استادیوم ۵ هزار نفره شهید روحیان، تکمیل استخر شهر سامن، احداث زمین چمن مصنوعی در شهر‌های زنگنه، آق گلو روستا‌های دهنو آورزمان، علی آباد و کسب، تکمیل رخت کن زمین چمن شهر سامن و تعمیر و تجهیز اماکن ورزشی و ساختمان اداری شهرستان، ۲۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار تعلق گرفته است که از این مقدار، ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تخصیص یافته است.

وی همچنین ۳۰ مورد غبارروبی مزار شهدا، برگزاری ۲۷۰ مسابقه ورزشی به مناسبت‌های مختلف، برگزاری ۸۵ همایش و جشنواره، برگزاری ۵ یادواره شهدا و ۵۵ مورد دیدار و تجلیل از خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران دفاع مقدس را از جمله برنامه‌های فرهنگی در حوزه ورزش شهرستان طی دو سال اخیر برشمرد.

سپهری به برگزاری جام‌های نوروزی در چهار بخش و جام شهدای خلبان اشاره و تصریح کرد: در ایام شیوع بیماری کرونا، ۲ هزار بازرسی از اماکن ورزشی به ویژه باشگاه‌های خصوصی انجام شده است.

وی از جذب ۳۳۶ میلیون تومان اعتبار در رشته‌های مختلف ورزشی از طریق اسپانسر خبر داد و مطرح کرد: مقرر شد شهرداری ملایر مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان به تیم لیگ برتری هندبال کمک مالی کند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان با اشاره به برگزاری ۷۰ دوره آموزشی طی دو سال گذشته، افزود: ۲۰ دوره آموزش کوهنوردی، چندین دوره مبارزه با مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی و دوره داوری فوتبال و مربیگری فوتسال برای نخستین بار در ملایر برگزار شد.

سپهری در ادامه توزیع ۵۰۰ جلد کتاب شهید ابراهیم هادی، ۷ کمک هزینه تهیه جهیزیه، توزیع ۵ هزار بسته معیشتی، ذبح ۱۲ راس گوسفند، تهیه و توزیع ۳۰۰ دست پوشاک برای کودکان، تعمیر مسکن نیازمندان، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی به مناسبت شب یلدا، ساخت سرویس بهداشتی برای زوار کربلا در روستای توچغاز، اجرای طرح درمان کاغذی را از جمله فعالیت‌ها و اقدامات سمن‌های مردم نهاد در شهرستان برشمرد.

وی همچنین از برگزاری دوره مربیگری ورزش صبحگاهی برای اولین بار در شهرستان با کمک شهرداری و در راستای توسعه ورزش همگانی خبر داد و گفت: با شروع فصل تابستان، پیگیر ساماندهی پایگاه‌های اوقات فراغت هستیم.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان یادآور شد: احمد غفاری در رشته دو میدانی و حسین مهرابی در رشته قایقرانی مستدعین حضور در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار