استاندار مرکزی گفت: نیاز به خون و فرآورده‌های خونی بیش از گذشته در استان احساس می‌شود، بنابراین باید انتقال خون استان توانایی تامین نیاز این مراکز درمانی را داشته باشد.
کد خبر: ۱۰۴۳۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۷ 08 May 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،فرزاد مخلص الائمه در آیین همایش خیرین انتقال خون استان مرکزی، افزود: زیرساخت‌های انتقال خون این استان مطلوب نیست و باید از همه ظرفیت‌ها در راستای اصلاح شرایط و به روزرسانی تجهیزات و ساختارهای این نهاد استفاده کرد.
وی یادآورشد: بخش دولتی وظیفه دارد در حد توان اجرایی و اعتباری خود برای اصلاح عقب‌افتادگی‌های انتقال خون تلاش کند و در این رهگذر از ظرفیت خیران هم به خوبی استفاده کند.
وی ادامه داد: صنایع موفق استان در شهرهای اراک، ساوه و شازند نیز وظیفه دارند در راستای انجام مسئولیت اجتماعی خود برای تامین زیرساخت‌های انتقال خود استان مشاکرت گسترده داشته باشند.
استاندار مرکزی گفت: با توجه به توسعه بیمارستانی استان از جمله بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) اراک و بیمارستان خمین نیاز به خون و فرآورده‌های خونی بیش از گذشته در استان احساس می شود،
مخلص الائمه اظهار داشت: در سند تحول دولت هفت نشانگر وضع موجود و پنج چرخش تحول آفرین در حوزه سلامت دیده شده است و در موضوع سلامت چهار چالش، ۱۰ عامل موجود، ۲۰ راهبرد اجرایی و در مرحله پایانی ۳۸ اقدام اجرایی آمده است.
استاندار مرکزی با یادآوری اینکه، در سند تحول دولت، انتقال خون دیده نشده است، گفت: لازم است دبیرخانه سند تحول در ویرایش این سند اقدام کند زیرا جای خالی انتقال خون به شدت احساس می شود.
مدیرکل انتقال خون استان مرکزی هم گفت: بستری بیماران در مراکز درمانی استان افزایش روز افزون دارد و به همت خیران فاز سوم بیمارستان آیت الله خوانساری اراک با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در آینده نزدیک به بهره برداری می‌رسد که این مهم نیز نیاز خونی بیماران را افزایش می دهد.
دکتر ریتا ظهیری افزود: شمار بیماران بستری در مراکز بیمارستانی سینا، سوانح و سوختگی، ولیعصر(عج) و فاطمه زهرا(س) در استان مرکزی در حال افزایش است اما پا به پای توسعه تخت بیمارستانی برای توسعه بخش تولید و خون و فرآورده‌های خونی استان فکر نشده است.
وی اظهار داشت: لازم است تا قبل از بهره برداری از این طرح‌های عمرانی بخش دولتی و مردم خیر نیک اندیش شرایط را درک و برای تامین خون و فرآورده مورد نیاز استان همکاری کنند.
مدیرکل انتقال خون استان مرکزی گفت: این استان در شاهراه ارتباطی کشور واقع شده که این مهم منجر به تصادفات و نیاز به جراحی و اهدای خون را دوچندان می کند.
دکتر ظهیری با بیان اینکه هم اکنون ۲ پایگاه انتقال خون ثابت در اراک و ساوه فعالیت می‌کنند، افزود: زمان محدودی برای رسیدن امکانات انتقال خون استان مرکزی به امکانات بستری وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار