رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: شاخص کیفیت هوای سه شهرستان اراک، ساوه و شازند بیانگر کیفیت ناسالم هوا در این شهرهاست.
کد خبر: ۱۰۴۳۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰ 07 May 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی "علیرضا محرابیان "افزود: براساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر اراک، در ٢٤ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۱ صبح امروز برابر با عدد ۱۶۴ است که بیانگر کیفیت هوای ناسالم برای تمامی گروههای سنی است.
وی یادآورشد: شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای اراک نیز ۱۷۰ بوده و شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای ساوه هم در این ساعت به ۱۶۰ رسیده که بیانگر کیفیت هوای ناسالم است.
رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اضافه کرد: شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای شازند هم ۲۰۷ را نشان می‌داد که بیانگر کیفیت هوای بسیار ناسالم در این شهر است.
محرابیان بیان کرد: آلاینده مسئول چنین شرایطی ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵میکرون بوده و علت آلودگی، گرد و غبار فرامنطقه‌ای است.
وی ادامه داد: بنابراین توصیه می‌شود شهروندان به ویژه گروه‌های در معرض آسیب از جمله بیماران تنفسی و قلبی عروقی، زنان باردار، کودکان، بیماران مزمن و صعب العلاج و سالمندان از فعالیت بدنی و تردد غیرضروری در فضای باز جدا خودداری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار