سردار علایی فرمانده سپاه خوی گفت: بسیج سازندگی نماد خدمت اقتصادی و اجتماعی در جامعه است .
کد خبر: ۱۰۴۳۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۳ 06 May 2022

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، سردار محمد باقر علایی فرمانده سپاه  خوی در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: بسیج سازندگی تشکلی است که هم در دوران جنگ و بعداز آن خدمات شایسته ای در عرصه اقتصادی ، عمرانی و اجتماعی انجام داده است.
وی افزود :: رزمایش گروه جهادی بسیج سازندگی سپاه خوی در۶نقطه این شهر همزمان با سراسر کشور از ۱۴ اردیبهشت آغاز تا ۱۹ اردیبهشت ادامه دارد .
علایی گفت : این رزمایش در ۴۵ متری سیستانی زاده ، محله قاضی ، روستاهای خنجر خان ، ایواوغلی ، آغبلاغ و بدل آباد در راستای برنامه های عمرانی و محرومیت زدایی شروع شده است.
فرمانده سپاه خوی درتشریح برنامه های این هفته نیز گفت: تهیه و نصب بنر و بیلبورد برگزاری نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه، سخنرانی در مصلی نماز جمعه قبل از خطبه ها ، شرکت در جلسه شورای جهاد سازندگی با حضور امام جمعه و دیدار با خانواده شهدای جهاد سازندگی ، افتتاح پروژه های عمرانی و پروژه های مقاومتی در راستای تولید دستگاه های میوه خشک کن از خدمات بسیج سازندگی در این هفته می باشد.
وی درادامه به اقدامات اقتصادی و عمرانی بسیج سازندگی از سال ۱۴۰۰ تایک ماهه اول ۱۴۰۱ اشاره کرد و افزود: لایروبی قنات قزلجا ، احداث خانه عالم در ایواوغلی، مرمت خانه عالم روستای آغبلاغ سفلی ، مرمت خانه عالم زاویه سکمن آباد، احداث سرویس بهداشتی زاویه سکمن آباد، احداث خانه مددجوی کمیته امداد روستای خنجر خان کمک برای تکمیل حوزه علمیه برادران وکمک برای مرمت ۴ خانه محروم روستایی ازجمله طرح‌هایی دیگربودند که توسط گروه بسیح سازندگی که جمعابااعتبار ۲۸۰ میلیون تومان اجرا شده است.
علایی درادامه افزود: تهیه و توزیع ۱۴هزار و۲۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و اهدا ۱۳۰ فقره جهیزیه به نوعروسان نیازمند به مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان ازجمله فعالیت های اجتماعی و اقتصادی بسیج سازندگی سپاه خوی می باشد.
وی در ادامه به اشتغالزایی ۱۶۳ نفر درصنایع تبدیلی واقصادی مقاومتی توسط بسیج سازندگی خبرداد و افزود : بسیج سازندگی درسال گذشته، در اقتصاد مقاومتی برای ۹۹ نفر با اعتبار ۳۵۹۰ میلیون تومان ودر صنایع تبدیلی برای ۶۴ نفر باهزینه یک هزارو ۷۵۰ میلیون تومان شغل فراهم کرده است. علایی در بخشی از سخنان خود به اقدامات بسیج سازندگی سپاه خوی از سال ۹۸ به بعد اشاره کردو گفت: احداث ۵۰ مورد خانه محروم ، مرمت خانه محروم ۱۹ مورد  مشارکت در ساخت خانه عالم ۲۰ مورد مخصوصا در مناطق روستایی ، احداث ۴ سالن ورزشی برای جوانان نیازمند ورزش ، مشارکت در بازسازی ۲۲ مسجد در سطح شهرستان ، ۵ مورد آبرسانی کشاورزی در روستاها برای رونق بخشیدن به کشاورزی و حل مشکلات کشاورزان ، احداث ۳ پل ارتباطی در ۳ روستا برای حل مشکل رفت و آب روستاییان ، احداث ۴ مورد سرویس بهداشتی و وضوخانه در سطح شهر ، تهیه و توزیع ۳۶هزارو ۸۰۰ بسته معیشتی و کمک اقتصادی برای محرومان در دوران کرونایی ازجمله فعالیت های بسیج سازندگی ازسال ۹۸به بعد می باشد.
فرمانده سپاه خوی در پایان از همه خیرین ازجمله فروشگاه های لوازم خانگی که در تهیه جهیزیه برای نوعروسان نیازمند بسیج سازندگی سپاه را یاری داده اند تشکر و قدردانی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار