نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: با وجود تلاش بسیار کارگران برای رونق اقتصادی و توسعه کشور اما وضعیت کارگران هنوز با حد مطلوب رفاه اجتماعی فاصله بسیار وجود دارد.
کد خبر: ۱۰۴۳۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۹ 05 May 2022

به گزارش تابناک زنجان، آیین تجلیل از منتخبان جامعه کارگری و کارگران نمونه استان زنجان با حضور امام جمعه و مسئولان استانی، امروز در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی زنجان برگزار شد.

در این مراسم آیت‌الله علی خاتمی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان اظهار داشت: در حال حاضر 120 هزار کارگر برای رونق، تولید، اشتغال، رفاه و صادرات استان زنجان در تلاش و تکاپو هستند و با وجود تلاش بسیار کارگران برای توسعه و رونق اقتصادی کشور اما وضعیت کارگران هنوز با حد مطلوب رفاه اجتماعی فاصله بسیار وجود دارد و امیدواریم در دولت جدید مشکلات کارگران تا حدودی بهبود یابد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان بیان کرد: با اشاره به اینکه باید قدرت و جایگاه کارگران که نبض تحرک اقتصاد جامعه هستند دانسته شود گفت: در استان زنجان انگیزه خوبی برای کار کردن وجود دارد اما باید یک نوع انسجام درون و بیرون در جامعه برای حمایت از قشر کارگر داشته باشد.

آیت‌الله خاتمی به شعار سال اشاره کرد و عنوان کرد: رهبری نقشه راه را ترسیم کردند که باید توسط مسئولان اجرایی ریل گذاری شود زیرا این کار سبب بالا رفتن کیفیت کار و تولید، افزایش بهره‌وری، نوآوری و ارزان به دست آمدن کالا می‌شود که در نهایت زمینه اشتغال بسیاری فراهم می‌شود.

در ادامه اصغر نجاری ، دبیر خانه کارگر استان زنجان با اشاره به افزایش حقوق کارگران گفت: درست است که حقوق کارگران افزایش پیدا کرده که این امر خوشایندی است اما این افزایش بهانه‌ای برای ایجاد تورم و گرانی شده، زیرا در سال یکبار حقوق کارگران افزایش می‌یابد اما در طول سال مدام گرانی‌ها تکرار می‌شود.

نجار به تعدیل کارگران در برخی واحدهای تولیدی اشاره کرد و گفت: برخی کارفرمایان به دلیل افزایش دستمزدها در صدد تعدیل نیروی کار خود هستند که از واحدها درخواست داریم کارفرمایان در کنار خانه کارگر از دولت مطالبه داشته باشند و به کارگران فشار وارد نکنند.

وی با اشاره به اینکه کارگران سرمایه اصلی واحدهای تولیدی کشور هستند بیان کرد: جامعه کارگری و کارفرمایی مکمل هم هستند تا به هدف خود برسند و باید از ظرفیت و توانمندی نیروی کارگر به درستی استفاده شود و کارگران نیز به لحاظ روانی در آرامش کار خود را انجام دهند که این عامل سبب توسعه و رونق کشور خواهند شد.

دبیر خانه کارگر استان زنجان به نحوه ارائه خدمات تامین اجتماعی به کارگران اشاره کرد و گفت: اعتراض‌هایی از جانب کارگران در مورد کمبود تجهیزات بیمارستان‌ها و عدم ارائه خدمات مطلوب به کارگران تحت پوشش بیمه سازمان تأمین اجتماعی وجود دارد که از مسئولان مرتبط درخواست افزایش ظرفیت تخت‌های بیمارستان و تجهیزات بیمارستانی را در مورد کارگران داریم.

وی به نقدینگی در بازار اشاره کرد و گفت: نقدینگی که بیشتر در بازار وجود دارد در دست افراد سودجو و دلال است و به عنوان پولشویی از آن استفاده می‌‌شود و اگر به سمت تولید هدایت شوند سبب رونق اقتصاد کشور می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار