عاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه گفت: تا بعدازظهر امروز (دوشنبه) شاهد رقیق شدن گرد و غبار موجود در جو استان هستیم، البته به شرط آنکه توده جدیدی شکل نگیرد.
کد خبر: ۱۰۴۲۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵ 02 May 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا علی محمد زورآوند، با اشاره به توده گرد و غباری که از اواخر روز گذشته وارد جو استان شده، افزود: تقریبا در تمامی نقاط استان کاهش دید افقی را داشتیم، بگونه‌ای که هم اکنون کمترین دید افقی سطح استان در سرپل ذهاب و گیلانغرب به میزان ۲۰۰ متر رسیده است.

وی ادامه داد: هم اکنون دید افقی در قصرشیرین نیز ۳۵۰ متر و در شهر کرمانشاه سه هزار متر است.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه به احتمال زیاد با وزش باد طی ساعات آینده شاهد رقیق شدن توده گرد و غبار موجود در جو استان خواهیم بود، یادآوری کرد: تا بعدازظهر و شب از غلظت غبار موجود در هوا کاسته خواهد شد.

به گفته این مسئول، این به شرطی است که توده گرد و غبار جدید شکل نگیرد که احتمال شگل گرفتن آن نیز خصوصا طی روز‌های آتی وجود دارد.

زورآوند درباره ادامه بارش‌ها در استان نیز خاطرنشان کرد: ممکن است بارش‌های کمی امروز در نیمه شمالی استان و منطقه اورامانات داشته باشیم که عمدتا به صورت رگباری است.

وی با بیان اینکه فعلا بررسی نقشه‌ها برای حدود ۱۰ روز آینده بارش دیگری را نشان نمی‌دهد، عنوان کرد: البته احتمال تغییر نقشه‌ها خصوصا در فصلی مانند بهار بسیار زیاد است و برای اظهار نظر دقیق‌تر نیازمند پیش‌بینی روز‌های آینده هستیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار