مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به کار‌های جهادی معلمان استان در دوران شیوع ویروس کرونا، گفت: در این دوران معلمان کرمانشاه جلوه‌های زیبایی از انسانیت در راستای تعلیم و تربیت و آموزش دانش‌آموزان استان از خود به جای گذاشتند.
کد خبر: ۱۰۴۲۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲ 02 May 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه «سلمان محمدی» روز دوشنبه در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت هفته معلم با نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، افزود: در این دوران بار‌ها شاهد بودیم، معلمان استان در راستای عقب نماندن از تدریس غیرحضوری در شبکه مجازی "شاد" با پول و حقوق خود برای دانش آموزان بی بضاعت گوشی هوشمند خریداری کردند.

وی اضافه کرد: و یا بار‌ها شاهد بودیم معلمان دانش آموزانی را که دسترسی به شبکه شاد نداشتند در گروه‌های چند نفره در منزل خود، یا بوستان‌ها آموزش می‌دادند و این در کنار همه مشقات و زحمات آموزش غیر حضوری بود که معلمان برای هر دانش آموز باید جداگانه مسائل درسی را توضیح می‌دادند.

محمدی در ادامه از زحمات جهادی و خالصانه همه معلمان استان کرمانشاه در دوران کرونا قدردانی کرد و گفت: معلمان کرمانشاه در دورترین و محروم‌ترین نقاط مرزی، سخت گذر و میان عشایر کوچ رو و هرجا که پرچم مقدس جمهوری اسلامی هست در راستای تعلیم و تربیت بچه‌های این سرزمین حضور دارند.

عدالت آموزشی یکی از برنامه‌های مهم آموزش و پرورش استان کرمانشاه است

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود؛ توسعه و بسط عدالت آموزشی در سطح مدارس استان را یکی از برنامه‌های مهم آموزش و پرورش کرمانشاه اعلام کرد و بیان داشت: آموزش غیر حضوری به درس بسیاری از دانش آموزان به ویژه در مناطق محروم شهری لطمه زده به همین دلیل در فصل تابستان به منظور جبران افت تحصیلی محصلان ۵۲ مدرسه برای آموزش حضوری درسی باز خواهد بود.

محمدی با بیان اینکه اکنون ۱۰۰ درصد دانش آموزان استان کرمانشاه حضوری سر کلاس‌های درس حاضر هستند افزود: از چهاردهم فروردین ماه که مدارس حضوری بازگشایی شد؛ خانواده‌های کرمانشاهی از این رویکرد استقبال خیلی خوبی داشتند.

وی گفت: شیوع ویروس کرونا، نه فقط به درس دانش آموزان لطمه زده بلکه به روح و روان بچه‌ها نیز آسیب رسانده و اکنون ۳۱ درصد دانش آموزان کرمانشاه دچار چاقی شده اند که در نظر داریم در فصل تابستان برنامه‌های متنوع ورزشی، فرهنگی و هنری در راستای کاهش این ضربه‌های کرونا در دستور کار قرار دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در پایان گفت: استان کرمانشاه، ۳۶۰ هزار دانش آموز، ۲۶ هزار فرهنگی شاغل، حدود ۲۰ هزار فرهنگی و معلم بازنشسته، چهار هزار و ۱۰۰ مدرسه با ۱۶ هزار کلاس درس دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار