استاندار مرکزی گفت: وضعیت ویروس کرونا به فضل الهی و تلاش‌های صورت گرفته به ثبات و بهبود رسیده و امکان برگزاری نماز عید سعید فطر وجود دارد.
کد خبر: ۱۰۴۲۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۸ 30 April 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، فرزاد مخلص الائمه در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا استان با اشاره به اینکه رسانه‌ها نیز در راستای برگزاری نماز عید فطر باید اطلاع‌رسانی لازم را در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مردم داشته باشند، افرود: انتظار است مردم در اقامه نماز عید سعید فطر پروتکل‌های بهداشتی بویژه استفاده از ماسک را رعایت کنند و از وسایل شخصی برای نماز خواندن استفاده کنند همچنین تلاش شود تا حد امکان نماز عید فطر در فضای باز اقامه شود و شهرداران نیز در برگزاری این نماز از هیچ کوششی دریغ نکنند.
وی یادآورشد: عملیات تبلیغی و تزریقی واکسیناسیون نیز همچنان باید از سوی رسانه‌ها بویژه صدا و سیما و آموزش و پرورش دنبال شود.
وی تاکید کرد: با توجه به بهبود شرایط کرونایی و ثبات آن، نشست‌های مقابله با کرونا این استان دیگر به صورت هفتگی برگزار نمی‌شود و به صورت چند هفته یکبار یا بر حسب ضرورت برگزار می‌شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک هم گفت: سرعت تزریق واکسیناسیون کاهش یافته و انتظار است مردم همچنان نسبت به این مهم حساس باشند.
دکتر سید محمد جمالیان افزود: ۹۵ و ۲ دهم از جمعیت هدف استان مرکزی تاکنون نوبت اول واکسن کرونا، ۸۹ درصد نوبت دوم و ۵۰ درصد نوبت سوم را تزریق کرده‌اند.
وی یادآورشد: روند ویروس کرونا در استان مرکزی کاهشی است اما همچنان نیاز به رعایت پروتکل‌های بهداشتی وجود دارد.
وی تاکید کرد: پنج مورد فوتی هفته گذشته استان مرکزی بر اثر ابتلا به کرونا مربوط به افرادی بود که از فروردین‌ماه در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بودند.
دکتر جمالیان ادامه داد: همه فوت‌شدگان مرد بودند و کمترین سن فوت شدگان یک مرد۳۰ ساله بود که ۲ دُز واکسن را دریافت کرده بود و سابقه بیماری نیز نداشت که این مورد در فوت شدگان استثنا بود و چهار مورد دیگر همگی با سنین بالا و دارای بیماری‌های زمینه‌ای بودند.
وی در خصوص وضعیت فوت شدگان دیگر توضیح داد: یکی از فوت شدگان مرد ۵۳ ساله با زمینه بیماری قلبی، فرد دیگر ۶۷ ساله با زمینه بیماری سرطان و فشار خون، مورد دیگر ۷۱ ساله با زمینه بیماری قلبی و فشار خون و پنجمین مورد فوتی ۷۴ ساله با زمینه بیماری قلبی، فشار خون، سکته مغزی و اعتیاد بوده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: موارد مثبت کرونا در استان مرکزی از ۳۹۳ مورد در هفته آخر فروردین ماه به ۲۱۱ مورد در هفته اول اردیبهشت ماه رسیده که با کاهش ۴۶ درصدی همراه است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز با تاکید بر کاهش ۲۳ درصدی موراد سرپایی، گفت: تعداد موارد بستری نیز در این مدت از ۴۷ نفر به ۳۶ نفر رسیده است.
دکتر علی علیمحمدی بیان کرد: تعداد موارد سرپایی استان مرکزی هم از ۳۴۶ مورد در هفته آخر فروردین ماه به ۱۷۵ مورد در هفته اول اردیبهشت ماه رسیده که این مهم نیز با کاهش ۴۹ درصدی همراه است.
وی یادآور شد: تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در استان مرکزی در این مدت از صفر به پنج مورد رسیده که با افزایش ۱۰۰ درصدی همراه بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار