شهردار کهریزک گفت: جاده سایت در مجاور بهشت‌زهرا راه ارتباطی ۶ روستاهای بخش کهریزک و از معابر پرتردد و مهم است که با توجه به تصادفات متعدد منجر به فوت و حوادث ناگوار تعریض، تأمین روشنایی و ایمن‌سازی می‌شود.
کد خبر: ۱۰۴۲۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸ 30 April 2022

به گزارش تابناک تهران، جاده‌ شهید تهرانی‌مقدم معروف به جاده سایت یکی از محورهای مواصلاتی شهر کهریزک با روستاهای اطراف و شهر باقرشهر و از جاده‌های بسیار مهم و پرتردد بخش کهریزک است که به منظور کاهش تصادفات و حوادث ناگوار پروژه ایمن‌سازی آن در حال انجام است.

جاده سایت به سبب ناایمن بودن از جهت باریک بودن جاده خطرات زیادی را متوجه مردم روستا می‌کرد و تصادفات در این جاده به معضل مهمی تبدیل شده بود، به همین سبب تعریض این جاده از اولویت‌های مهم است و نیز تأمین روشنایی این محور عامل مهم برای کاهش تصادفات خواهد بود.

علی کلهر شهردار کهریزک در نشست با کارگروه رسانه شورای شهرستان ری با اشاره به اقدامات صورت گرفته در کاهش تهدید جانی مردم روستاهای کهریزک اظهار داشت: پروژه طرح تعریض معبر شهید تهرانی مقدم (جاده سایت) راه ارتباطی بین شهر باقرشهر و 6 روستاهای بخش کهریزک است و با توجه به تصادفات متعدد جاده در این منطقه یکی از معابر پرتردد و مهم بخش کهریزک محسوب می‌شود.

وی افزود: جاده سایت در گذشته 6 متر عرض داشت که نبود جداکننده بین راه رفت‌ و برگشت، نبود روشنایی مناسب و عرض کم خطرات زیادی را برای مردم این منطقه رقم زده بود و نیز با راه‌اندازی قطعات جدید بهشت‌زهرا(س) و تعبیه درب‌های جدید جهت تردد به داخل قطعات اتفاقات ناگواری در این معبر روی داد که منجر به فوت و مصدومیت شدید برای تعدادی از شهروندان شد.

شهردار کهریزک در ادامه گفت: معبر شهید تهرانی مقدم از گذشته یکی از دغدغه‌های مدیریت بخش کهریزک بود و پیگیری‌های متعددی در این زمینه صورت گرفته اما وجود این معبر بین چند سازمان و اجرای تعهدات و هماهنگی‌های مشترک همیشه باعث تعلل در کار شده و نتیجه خوبی نداشته است.

کلهر در ادامه یادآور شد: پیگیری‌ها و جلسات متعدد در نهایت منجر به اجرای تعهدات هر یک از سازمان‌های دخیل در این پروژه شد که تا به امروز این پروژه پیشرفت خوبی داشته و در آستانه بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی ابراز داشت: اجرای این پروژه با تأخیر همراه بوده لذا از مردم خوب بخش کهریزک عذرخواهی می‌کنم زیرا که کار مشترک بین چند سازمان است و برخی اوقات ما شاهد تغییرات مدیریتی یا کسب اجازه این سازمان‌ها از مراجع بالادستی برای اجرای تعهدات تفاهم شده بودیم و پروژه معطل می‌ماند اما در نهایت با پیگیری بخشداری کهریزک این مهم صورت گرفت و در صورت تکمیل توافقات و تعهدات انجام شده به‌زودی شاهد بهره‌برداری ایمن از این مسیر هستیم.

شهردار کهریزک گفت: این پروژه به طول 1.5 کیلومتر در دولاین رفت‌ و برگشت به عرض هر کدام 7 متر در حال اجرا است که از سوی شورای بخش کهریزک، شهرداری کهریزک، سازمان بهشت‌زهرا(س)، فرمانداری ویژه شهرستان ری در حال تکمیل است و امیدواریم به‌زودی شاهد تکمیل این معبر باشیم.

کلهر در پایان خاطرنشان کرد: ما انتظار داریم سازمان بهشت‌زهرا نقش اجتماعی خود را در منطقه جدی‌تر ایفا کند چون وجود قطعات جدید و درب‌های باز شده در این معبر ترافیک زیادی را به این محور تحمیل می‌کند و البته اجرای پروژه فضای سبز و تلطیف امتداد این محور در حال احداث شهید تهرانی مقدم یکی از نقش‌های سازمان بهشت‌زهرا در خدمات‌دهی به مراجعین و مردم منطقه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار