با مشارکت بخش خصوصی محقق شد؛
با مشارکت بخش خصوصی عملیات اجرائی احداث "مرکز توسعه رهبران کسب و کار" در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران طی مراسم رسمی آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۴۲۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹ 30 April 2022

عملیات اجرائی احداث مرکز توسعه رهبران کسب و کار در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران

به گزارش تابناک تهران، کلنگ احداث "مرکز توسعه رهبران کسب و کار" با هدف تربیت مدیران کسب و کار در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران در روز چهارشنبه هفتم اردیبهشت طی مراسمی توسط آقای دکتر سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران، دکتر مهدی فضلی مدیرعامل گروه صنعتی گلرنگ و دکتر طاهر روشندل اربطانی رئیس دانشکده مدیریت به زمین زده شد.
این پروژه نمونه شاخص سرمایه‌گذاری مستقیم بخش خصوصی در دانشگاه و الگوی موفق ارتباط صنعت با دانشگاه در کشور است.
در حاشیه این مراسم که با حضور جمعی از اعضای هیات علمی دانشکده مدیریت و دانشگاه تهران و اعضای ارشد مجموعه صنعتی گلرنگ برگزار گردید، دکتر سید محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران با تاکید بر نیاز به ایجاد این مرکز توسعه‌ای از سال‌ها قبل در دانشگاه تهران و دانشکده مدیریت به منظور استعدادیابی دانشجویانی که استعداد فعالیت‌های کارآفرینانه و راه‌اندازی و مدیریت کسب‌وکارها را دارند گفت: مرکز توسعه رهبران کسب‌وکار، زمینه‌ای فراهم می‌کند تا دانشجویانی که دارای استعداد راه‌اندازی کسب‌وکارها هستند، ضمن برخورداری از آموزش‌های تئوریک، ارتباطات ویژه‌ای را با محیط کسب‌وکار در کشور برقرار کنند؛ یعنی آموزش‌های تئوریک و مهارت‌های عملی کسب‌وکارهای کارآفرینانه را به طور توامان فرا گیرند.
وی با تاکید بر این امر که دانش مدیریت، دانشی عملگرا است و باید تئوری با عمل و هنر آمیخته شود تا به کار آید افزود: یکی از ماموریت‌های مرکز توسعه رهبران کسب‌وکار، برگزاری دوره‌ برای مدیران کسب‌وکارها است تا با این دوره‌ها شاهد کارایی و اثربخشی بیشتری در کسب‌وکارهای موجود کشور باشیم.
دکتر طاهر روشندل اربطانی، رئیس دانشکده مدیریت دانشگاه تهران نیز در مراسم کلنگ‌زنی ساختمان مرکز توسعه رهبران کسب‌وکار در این دانشکده به نام زنده‌یاد استاد فقید محمدکریم فضلی نامگذاری شده است، به ایراد سخنرانی پرداخت. دکتر روشندل ایجاد مرکز توسعه رهبران کسب‌وکار در دانشگاه تهران را آغازگر تحولی بزرگ در پیوند صنعت و دانشگاه نامید و تاکید کرد با اجرای این پروژه شعار سال مبنی بر "تولید؛ دانش‌بنیان، اشتعال‌آفرین" در سایه پیوند ارگانیک بین صنعت و دانشگاه محقق می‌شود.
وی افزود: علت شکست بسیاری از تصمیم‌گیری‌های سازمانی ناشی از خطاهای تصمیم‌گیری است و این مرکز می‌تواند با برگزاری دوره‌های ویژه مدیریتی و رهبری، پایه‌گذار و محلی برای تربیت رهبران آینده کسب‌وکار باشد.
رئیس دانشکده مدیریت دانشگاه تهران با اشاره به نقش حامیان بخش خصوصی در پایه‌گذاری و توسعه مراکز علمی و دانشگاهی در دنیا، اظهار کرد: همزمان با تلاش سیاستگذاران و مدیران ارشد دانشگاهی برای تحقق دانشگاه کارآفرین در کشور، شاهد هستیم که چنین نیکوکاران باسابقه‌ای در کشورمان که دارای تجربه‌های مدیریتی بزرگی هستند، در زمینه سرمایه‌گذاری برای نزدیک شدن دانشگاه‌ها به مولفه‌های دانشگاه کارآفرین، انگیزه و رغبت پیدا کرده‌اند.
در پایان این مراسم، تفاهم‌نامه ساخت و بهره‌برداری از مرکز توسعه رهبران کسب‌وکار بین دکتر سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران و دکتر مهدی فضلی، مدیرعامل گروه صنعتی گلرنگ امضاء شد.
دکتر فضلی مدیرعامل گروه صنعتی گلرنگ نیز در حاشیه انعقاد این تفاهم‌نامه، لازمه رسیدن به اهداف توسعه‌ای کارآفرینان را وجود مراکزی مانند مرکز توسعه رهبران کسب‌وکار دانست و با اشاره به اینکه هفت درصد منابع خدادادی به ایران تعلق دارد، گفت: اگر این منابع به درستی استفاده شود، کارآفرینی و ثروت را واجد ارزش ویژه بدانیم و کارآفرینی در خدمت اشتغال باشد، قطعا شاهد رشد فزاینده خواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار