مسئول ستاد استهلال ماه در خراسان جنوبی:
مسئول ستاد استهلال ماه در خراسان جنوبی گفت: ۱۰ گروه استهلال در خراسان جنوبی برای رصد هلال ماه شوال از فردا در نقاط مختلف استان مستقر می‌شوند.
کد خبر: ۱۰۴۲۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹ 30 April 2022

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، حمید رضا ناصری با اعلام این خبر افزود:۱۰ گروه استهلال در استان خراسان جنوبی به رویت هلال ماه شوال خواهند پرداخت.

 

وی گفت: استهلال در شهرهای بیرجند، قاین، فردوس، نهبندان، سه‌قلعه، خضری، سربیشه، بشرویه، زیرکوه انجام می‌شود که در مرکز استان دو گروه مستقر خواهد بود.

 

وی بیان کرد: گروه استهلال از روحانی، محاسبه گر، رصدگر و گزارشگر تشکیل شده است که در صورت رؤیت هلال ماه، به دفتر رهبر معظم انقلاب اعلام می کنند.

 

ناصری با بیان اینکه شروع عملیات رصدی در سطح استان یک ساعت قبل از غروب آفتاب است، افزود: غروب خورشید در روز یکشنبه (مصادف با ۲۹ ماه مبارک رمضان) ساعت ۱۹:۱۵ دقیقه و غروب ماه ساعت ۱۹:۵۳ دقیقه است که در این فاصله زمانی بایستی رصد صورت گیرد.

 

مسئول ستاد استهلال ماه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ارتفاع ماه در زمان غروب خورشید ۶ درجه و ۳۴ دقیقه است، ادامه داد: رؤیت هلال ماه شوال در بیرجند به دلیل غبار، ضعیف است و در سطح کشور هم پیش بینی می شود که رویت هلال ماه راحت نخواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار