کد خبر: ۱۰۴۱۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۳ 28 April 2022
با پیروزی انقلاب اسلامی فصل جدیدی از سیاست‌های داخلی و روابط خارجی رقم خورد که حمایت از ملت مظلوم فلسطین و مقابله با رژیم غاصب صیونیست نیزجزئی از اهداف استکبار ستیزی انقلاب اسلامی برعلیه نظام سلطه بود. بر همین اساس امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸ش (رمضان ۱۳۹۹ق) با نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز قدس آن را روزی رسمی برای حمایت از مردم فلسطین دانست و از مسلمانان جهان خواست که برای کوتاه کردن دست رژیم صهیونیستی و پشتیبانان آن به هم بپیوندند.

این نامگذاری هوشمندانه ضمن تقویت انگیزه ملت مظلوم فلسطین درمبارزه با رژیم اشغالگر و شکل گیری جبهه مقاومت، باعث شده تا فلسطین بعنوان سرزمینی که همواره حقوق بشر در آن به صورت شبانه روزی از سوی رژیم غاصب اسرائیل نقض و ضایع می‌گردد کانون توجه همه ملت‌های آزادی خواه جهان و لکه ننگی بر دامن پرچم داران مدعی حقوق بشرباشد که همیشه در برابر این جنایات سکوت کرده اند.

تشکیل گروه‌های پُرانگیزه‌ی حماس و جهاد اسلامی در فلسطین سردمداران صهیونیست و حامیانش را بشدت با مشکل مواجه کرد و پس از پشتیبانی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری از رژیم غاصب، مقابله با جریان مقاومت را در صدر برنامه‌های آنان قرار داد.

سیاستمداران غرب و حامیان این رژیم اشغالگر با مشاهده مقاومت با شکوه ملت مظلوم فلسطین و حمایت‌های دیگر ملت‌های آزاد جهان که به موج پر قدرت بیداری اسلامی پیوسته و فریاد آزادیخواهی آن‌ها دیگر قابل کتمان نبود، با راه اندازی جنگ‌های داخلی و ایجاد تنش‌های منطقه‌ای سعی دارند ضمن مقابله با این موج خروشان، رژیم غاصب و کشور‌های دست نشانده خود را در حاشیه‌ای امن قرار دهند. 

در این راستا سوء استفاده از گرایش‌های قومی، مذهبی و آتش افروزی بر خرمن اختلافات داخلی کشور‌ها از جمله ترفند‌هایی است که دشمن سعی دارد با بهره گیری از آن در برابر موج بیداری اسلامی و جبهه مقاومت که امروز ندای آن مرز‌های ایران اسلامی را در نوردیده و از اقصی نقاط کشور‌های مظلوم به گوش می‌رسد به مقابله بایستد.

به یاری خداوند متعال و به برکت خون شهدای گرانقدری که در این مسیر پر افتخار جانفشانی کردند امروز قدرت جبهه مقاومت خواب راحت را از چشمان هر متجاوزی ربوده و به تعبیر مقام معظم رهبری در منسجم‌ترین وضعیّت در چهل سالِ گذشته است.

استکبار جهانی گرفتار دراین مخمصه تلخ، شکست‌های غیر قابل جبرانی متحمل شده است و خوب می‌داند امروز قدرت پوشالی و خودساخته خود در برابر سرمایه‌های عظیم انسانی با تفکر آزادی خواهی و فرهنگ شهادت رنگ باخته است.

امروز جبهه مقاومت اسلامی بیش از هر زمان دیگری به آرامان‌های خود نزدیک است و با وحدت و هم افزایی در جهت تحقق آرمان‌های خود گام بر می‌دارد. در این مسیر افزایش آمادگی‌های دفاعی و استحکام ساخت درونی بعنوان عوامل مهم وتسهیل کننده به اثبات رسیده و باید با بصیرت و توجه کافی به بهره گیری دشمن از ترفند نفوذ، نفاق، نابسامانی‌داخلی و فشار‌های اقتصادی آگاهی کافی داشته باشیم و به راحتی تحت تاثیر رسانه‌های هدفدار و افکار بیگانه مسایل را تحلیل نکنیم.

 اهداف جبهه مقاومت اسلامی مشخص است که چیزی جز دستیابی به استقلال و عزت دولت‌ها و ملت ها، اعتمادسازی، بازدارندگی و کاهش حضور نظامی استکبار در کشور‌های محور مقاومت نیست و این جریان تنها داروی موثر در برابر سرطان استکبار جهانی است که به یاری خداوند متعال ریشه کن خواهد شد.
 
علیرضا بابایی 
کارشناس ارشد علوم سیاسی 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار