کارگردان مطرح مازندرانی عنوان برترین کارگردان جشنواره فیلم‌های ایرانی در فرانسیسکو را از آن خود کرد و فیلم او با نام تابو نیز برترین فیلم جشنواره لقب گرفت.
کد خبر: ۱۰۴۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴ 01 October 2015
به گزارش تابناک مازندران از شهرستان ساری، خسرو معصومی متولد 1334 در روستای آسیاب‌سر بهشهر است که کار هنری خود را از سال 1355 آغاز کرد و نخستین فیلم او نیز در سال 1365 با نام ملاقات ساخته شده است.
خسرو معصومی امسال در هشتمین جشنواره فیلم‌های ایرانی سانفرانسیسکو با فیلم «تابو» شرکت کرد و این فیلم چهار عنوان برتر جشنواره را به خود اختصاص داد.
تابو علاوه بر عنوان برترین فیلم جشنواره، عنوان‌های برترین فیلم‌نامه، برترین بازیگر زن و برترین فیلم‌برداری را از آن خود کرد.
فیلم‌نامه تابو را میترا تبریزی نگاشته، الناز شاکردوست در نقش بهار بهترین بازیگر زن و نادر معصومی نیز برترین فیلمبردار جشنواره مذکور شد.
تابو فیلمی است که بیشتر سکانس‌های آن در مازندران و شهرستان بهشهر «زادگاه کارگردان» برداشت شده است و درباره شکستن آداب رسوم قدیمی است که به شکلی حرفه‌ای نشان داده شده است.
الناز شاکردوست در نقش بهار، فرزند پیرمردی به نام آق‌عمو است که آق‌عمو به شخصی به نام صالح بدهکار است و چون نمی‌تواند بدهی خود را به صالح پرداخت کند، او نیز مصر می‌شود که بهار به عقد سالار «برادر صالح» که یکی از افراد ذی‌نفوذ و به‌اصطلاح مال‌دار منطقه است، درآید.
اما بهار دل‌باخته پسری به نام کسری است و به‌شدت با این درخواست مخالفت می‌کند.
تابو در واقع شکستن رسم ارباب و رعیت در دوران‌های گذشته را بازگو می‌کند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار