استاندار مرکزی گفت : از انجام فعالیت‌های فرهنگی در راستای افزایش آگاهی های زیست محیطی حمایت می کنیم.
کد خبر: ۱۰۴۱۷۳۶
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۳ 27 April 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،فرزاد مخلص الائمه در آیین سومین سال پویش ملی "مسیر سبز- ایران پاک " افزود: اقدامات فرهنگی و رسانه‌ای در راستای افزایش فرهنگ زیست محیطی جامعه در قالب پویش ملی مسیر سبز- ایران پاک مورد حمایت استانداری است.
استاندار مرکزی یادآورشد : توسعه پایدار دارای سه رکن رشد اقتصادی ،عدالت اجتماعی و حفاظت از محیط زیست است که نبود هر یک منجر به بروز یک فاجعه اجتماعی است.
وی تاکید کرد: متاسفانه در حریم برخی جاده های ارتباطی استان شاهد رها شدگی زباله و پلاستیک هستیم که وضعیت بسیار نابسامانی را ایجاد کرده که زیبنده استان مقام فاخر پرور و مردم فرهنگ دوست نیست.
نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت : این پویش تقابل شماربالای مردم با فرهنگ در مقابل اندک مردم بی فرهنگ و بی تعهد است و باید اذعان داشت این میزان رهاشدگی پلاستیک از سوی برخی مردم و خودروهای عبوری در حریم جاده ها موجب بی مسئولیتی نسبت به نسل آتی است چراکه تجزیه پلاستیک در طبیعت سال‌های زیادی زمان میبرد.
مخلص الائمه با بیان اینکه در حوزه پسماند های فسیلی و پلاستیکی باید اقدامات قابل توجهی در سطح کلان کشور صورت گیرد گفت پویش طرح جامع پسماند نخاله های ساختمانی نیز باید از سوی دستگاه‌های اجرایی ذیربط انجام شود چرا که محیط زیست و همچنین مسیر جاده های ارتباطی استان را نازیبا کرده و باید در این خصوص چاره اندیشی شود .
استاندار مرکزی عنوان کرد: امید است با انجام فعالیت‌های فرهنگی بتوان در راستای افزایش آگاهی و ایجاد قوانین میان اقشار مردمی که نسبت به حفظ محیط زیست بی‌تفاوت هستند گام های موثری برداشت تا شاهد بهبود شرایط در حریم جاده های ارتباطی باشیم .
سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی هم گفت: شعار امسال هفته زمین پاک" سرمایه‌گذاری در زمین با کاهش پلاستیک " است چراکه تجزیه پلاستیک در طبیعت ۳۰۰ سال زمان بر است و باید تلاش شود در گام نخست مصرف و تولید زباله پلاستیک کاهش یابد.
وی افزود: اکنون سه سال متوالی توسط کارگران فصلی که به واسطه شروع کرونا بیکار شدن پویش پاکسازی حریم جاده های ارتباطی استان در حال انجام است و این آیین و پویش جمع آوری زباله امسال برای نخستین بار در سایر استان‌های کشور نیز انجام می‌شود.
سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با تاکید بر جمع آوری نخاله های ساختمانی در مسیر جاده های ارتباطی استان نیز گفت: انتظار می‌رود پلاستیک و زباله های اطراف پمپ بنزین ها و همچنین مجتمع های خدمات رفاهی به دلیل تمرکز افراد نیز جمع‌آوری و پاکسازی شود و از سوی دستگاه‌های اجرایی ذیربط در این راستا تابلوهایی برای اعلام پاکسازی مسیر نصب شود.
مصطفوی ادامه داد: امیداست تامین اعتبار در خصوص پاکسازی حریم جاده ها از سوی استانداری و همچنین سایر دستگاه اجرایی ذیربط در سال‌های آتی نیز استمرار داشته باشد تا این اقدام فرهنگی منجر به کاهش مصرف پلاستیک و رها سازی زباله در طبیعت از سوی مردم شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار