یک پژوهشگر ورزشی گفت: علم آنالیز امروز یکی از ارکان موفقیت هر تیمی است و بدون آنالیز صحیح هیچ تیمی موفق نشده و هیچ مربی بدون آگاهی از اصول تکنیک، تاکتیک‌های فردی، تاکتیک‌های تیمی، سیستم‌ها قادر به تحلیل مناسب نیست.
کد خبر: ۱۰۴۱۶۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱ 27 April 2022

به گزارش تابناک رضوی، علیرضا عباسی با بیان این مطلب افزود : بدون شک نقش آنالیزور در تیم‌های بزرگ بسیار مؤثر و جسورانه است و اکنون باشگاه‌های حرفه‌ای تیم‌های آنالیز بسیار قدرتمندی دارند تا در زمین و قبل از شروع بازی یک گام جلوتر باشند.
 این پژوهشگر ورزشی یادآور شد: علم آنالیز امروز یکی از ارکان موفقیت هر تیمی است و بدون آنالیز صحیح هیچ تیمی موفق نشده و هیچ مربی بدون آگاهی از اصول تکنیک، تاکتیک‌های فردی، تاکتیک‌های تیمی، سیستم‌ها قادر به تحلیل مناسب نیست.
وی افزود: آنالیز در واقع علم تجزیه و تحلیل بازی فوتسال میباشد که امروزه یکی از ارکان موفقیت برای هر تیمی خواهد بود که مربیان با توجه به اصول تحلیل  بازی در راستای پیشرفت میتوانند به آنالیز تیم حربف و تیم خود پرداخته و در نهایت با بررسی نقاط ضعف و قوت تیم خود و حریف بهترین تصمیمات را اتخاذ کند.
عباسی خاطر نشان کرد: امروزه برای آنالیز نکاتی کلیدی را میبایست مد نظر داشت همانطور که میدانیم آنالیزورها خود میبایست دانش کافی از تاکتیکها ،سیستمها و در مجموع کلیه جریانات بازی را داشته باشند تا پس از رویت بازی بتوانند آنرا تجزیه وتحلیل نمایند .آنالیز آماری ،آنالیز تصویری و آنالیز حین مسابقه طبقه بندی انواع آنالیزها میباشد که با توجه به امکانات باشگاه و تخصص مربیان میتوانند از آنها بهره گیری نمایند . اما در نهایت این مربی تیم بوده که میبایست اطلاعات دریافتی از سوی آنالیزورها و یا دستیاران را دریافت ، تجزیه و تحلیل ودر نهایت برنامه ریزی تمرینی جهت بررسی نقاط ضعف و قوت اتخاذ استراتژی نماید .
این آنالیزور ورزش تاکید کرد: حال به این نکته خواهیم رسید که هرچقدر دانش یک مربی بالاتر بوده اطلاعات بدست آمده را با جزییات بیشتر ی تحلیل نموده و برای این تحلیل نیز میتواند راهکارهای مناسبی را برنامه ریزی نماید . مربیان همواره برنامه ریزی تمرینات خود را بر اساس بازی پیش رو ،نقاط ضعف تیم حریف و کار به روی استراتژی تیم خود برنامه ریزی خواهند نمود و در جریان بازی بر روی نیمکت تیم حریف را آنالیز نموده و بر مبنای تغییرات تیم حریف استراتژی خود را که قبلا درتمرین بر روی آن کار نموده را پیاده خواهند کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار