کد خبر: ۱۰۴۱۴۴۰
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴ 26 April 2022

معاون آموزش متوسطه استان همدان گفت: اگر رشته ریاضی و فیزیک و شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کارو دانش تقویت نشود صنعت نابود می‌شود.

 به گزارش تابناک همدان، احد آقا محمدی با بیان اینکه رشته ریاضی و فیزیک مغفور مانده و درصد اندکی از دانش آموزان این رشته را انتخاب می‌کنند، لذا باید توجه داشت که رشته ریاضی و فیزیک زمینه تولید فکر را مهیا می‌کند و شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش آن‌ها را به محصول تبدیل می‌کنند، اظهار داشت: در صورت تقویت این رشته و شاخه‌ها صنعت رونق می‌گیرد.

وی درخصوص بحث توزیع دانش آموزان در بین رشته‌های مختلف بیان کرد: برنامه اساسی برای توسعه متوازن رشته‌ای و شاخه‌ای در بین دانش آموزان داریم به نحوی که در در بحث شاخه‌ای توجه به سمت فنی و حرفه‌ای و کار و دانش و در رشته‌ای توجه به رشته ریاضی و فیزیک و درخصوص رشته علوم انسانی به دنبال ارتقای کیفیت هستیم.

آقا محمدی با اشاره به موضوع هدایت تحصیلی در انتخاب رشته در بین دانش آموزان عنوان کرد: برای این بحث هدفگذاری صورت گرفته که ۴۵ درصد دانش آموزان سال آینده وارد شاخه فنی و حرفه‌ای و کارو دانش، ۲۰ درصد رشته ریاضی و فیزیک و مابقی به سمت رشته‌های تجربی و علوم انسانی هدایت شوند تا توازن دانش آموزان در رشته‌های مختلف رعایت شود.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که چرا رشته تجربی جزو رشته‌های پر طرفدار است، گفت: متاسفانه ظرف مدت ۵ سال اخیر تفکری به خانواده ها، مسئولین و ... غالب شده است که دانش آموزان با انتخاب رشته تجربی صد درصد موفق خواهند بود، اما لازم است یادآوری شود که رشته تجربی مساوی با پزشک شدن نیست.

وی افزود: ظرفیت دانشگاه‌های علوم پزشکی محدود است و با توجه به اینکه۶۰۰ هزار نفر رشته تجربی را انتخاب می‌کنند، اما در نهایت از این تعداد تنها ۴ هزار نفر دراین دانشگاه‌ها پذیرفته می‌شوند.

معاون آموزش متوسطه استان همدان تصریح کرد: ما به پزشک نیاز داریم، اما به دانش آموختگان فنی و حرفه‌ای که بنیان را تشکیل می‌دهند بیشتر نیازمندیم.‌ای مقام مسئول گفت: دانش آموزی که در رشته‌های فنی و حرفه و کارو دانش تحصیل می‌کنند اگر کاری پیدا نکنند صد در صد کارآفرین می‌شوند، زیرا شخصیت این افراد به نحوی شکل گرفته که می‌تواند کارآفرین شود.
استان همدان در بحث نظارت بر مدارس رتبه دوم کشوری را دارد

آقا محمدی درخصوص از سرگیری آموزش حضوری در مدارس اشاره کردو گفت: مدارس به صورت صد درصدی باز گشایی شدند و همه دانش آموزان در مدارس حضور دارند.

وی افزود: با توجه به اینکه از آذر ماه آموزش حضوری با ۵۰ درصد از ظرفیت آغاز شده بود، اما ازمان خوبی برای آموزش‌های ما نبود، زیرا دانش آموزان برای حضور در مدارس به دو الی سه گروه تقسیم شده بودند.

او گفت: از ۱۴ فرودین با بخش نامه‌ای که دریافت شد و بر آموزش با حضور صد درصدی دانش آموزان تاکید داشت دانش آموزان در مدارس حضور پیدا کردند.

آقامحمدی بیان کرد: استان همدان یکی از استان‌های پیش تاز دربحث حضوری شدن ایمن در کشور بوده آنهم به دلیل بالا بودن تعداد دانش آموزان در زمان حضوری شدن آموزش و دیگری به دلیل عدم اعتراض والدین که همه دانش آموزان، والدین و فرهنگیان از این موضوع استقبال کردند.

معاون آموزش متوسطه استان همدان یادآور کرد: برای از سرگیری آموزش حضوری و اطمینان خاطر جهت سلامتی دانش آموزان ۹۰ درصد از مدارس بازدید شدند و در بحث نظارت بر مدارس رتبه دوم کشوری را داریم.
خبرنگار
فاطمه صنیعی وحید
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار