استاندار مرکزی گفت:هم اینک فروش نفت به دوره قبل از تحریم نزدیک شده و در سال هایی که فشار تحریم بر کشور بود بودجه کشور از نفت فاصله گرفته است.
کد خبر: ۱۰۴۱۳۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۲ 25 April 2022

 


به گزارش تابناک مرکزی،فرزاد مخلص الائمه شامگاه یکشنبه در آیین معارفه و تودیع رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی
با بیان اینکه سند تحول دولت به همه دستگاه های اجرایی ابلاغ شده است افزود: مدیران استانی موظفند برش استانی این سند را از سازمان خود دریافت و آن را اجرا کنند.
وی یادآورشد:در این سند به ۳۷ موضوع پرداخته شده است یکی از موارد ۳۷ گانه این سند به برنامه و بودجه پرداخته است.
نماینده مردم اراک کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی هم گفت: سازمان برنامه و بودجه برغم نامی که باید در برگیرنده همه فعالیت های برنامه‌ای و بودجه ای آن باشد، در طول دهه های اخیر، بخش برنامه آن به شدت تضعیف شده است.
علی اکبر کریمی افزود: فعالیت های برنامه ای باید به عنوان یک مغزافزار و اتاق فکر در سازمان و استان ها تقویت شود.
وی یادآورشد: در برنامه ششم توسعه کشور و قوانین بودجه سنواتی افزایش نقش و وزن استان ها در مجموع بودجه سالانه دولت مستمرا مورد نظر است و این امر به طور یقین جایگاه سازمان های برنامه و بودجه استان ها را بالا برده است و مجلس نیز تاکید دارد که استان ها حداکثر اختیارات را داشته باشند.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی هم گفت: رشد هشت درصدی اقتصاد یکی از رویکردهای اصلی دولت در سال ۱۴۰۱ است و سومین درصد آن نیز در ارتقا و بهروری پیش بینی شده است و براساس برش استانی که برای استان مرکزی تهیه شده باید رشد هفت و دو دهم درصدی با اشتغال ۲۱ هزار نفر مورد توجه قرار گیرد.
نوربخش عسگری افزود: سرمایه گذاری برآورد شده ۵۷ هزار میلیارد تومان است که بخش عمده ای از آن منابع، بخش خصوصی غیر دولتی، فروش اموال ، توسعه صادرات پیش بینی شده است.
وی اظهار داشت: در آستانه تدوین برنامه هفتم هستیم از قبل تجربیات ارزشمندی از شش برنامه گذشته فرا روی ما است که کمک می کند تا برنامه هفتم را با رویکرد نوینی انجام دهیم.
در این مراسم از زحمات رقیه یادگاری قدردانی و نوربخش عسگری به عنوان رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی معرفی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار