برای شستشوی انواع البسه و پرده و پارچه ، از دو روش آبشویی و خشکشویی استفاده می شود . ولی هر روش بستگی به نوع البسه دارد. بسیاری از افراد تفاوت آبشویی و خشکشویی را نمیدانند و لذا نادانسته ، موجب کم شدن طول عمر و کیفیت لباس های خود در جریان شستشو می شوند. 
کد خبر: ۱۰۴۱۲۴۹
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹ 25 April 2022

 

آبشویی چیست؟

به طور معمول هنگامی که لباس ها و پارچه ها توسط ماشین لباس شویی یا توسط دست و با استفاده از آب و مواد شوینده مخصوص مانند پودر، صابون جامد، ، مایع شستشو به همراه مایع سفید کننده ، نرم‌کننده یا غیره شسته می شوند به آن آبشویی گفته می ‌شود.

هنگامی که یک فرآیند آبشویی توسط ماشین لباسشویی انجام می گیرد از آنجایی که به طور معمول تنظیمات ماشین لباسشویی برای شستشوی لباس ها بر روی دور تند تنظیم شده و خشک کن دستگاه نیز با چرخیدن تند باعث خشک کردن و گرفتن آب اضافی از لباس ها می شود ، چروک در این لباس ها بیشتر بوده و پس از فرآیند شستشو نیاز به اتو کشی دارند .

این روش شستشوی یکی از قدیمی ترین و در عین حال تمیز ترین روش های شستشو بوده است. 

از جمله مزایای آبشویی لباس ها ،می توان به تمیز کردن لباس ها بدون استفاده از مواد شیمیایی مضر برای بدن افراد و محیط زیست که تاثیرات منفی دارد و باعث ایجاد حساسیت های پوستی می شوند، اشاره نمود، استفاده از این مواد شوینده موجب ایجاد بوی خوب در لباس ها پس از شستشو می شود، همچنین استفاده از این روش برای تمام افراد امکان‌پذیر و مقرون به صرفه بوده و در طی فرایند آبشویی می توان از مواد نرم کننده و سفید کننده لباس برای شستشوی آنها استفاده نمود.

محدودیت های آبشویی 

آبشویی اگرچه روش رایج شستشوی لباس در منازل است اما محدودیت های زیادی نیز دارد که به برخی از آنها اشاره می کنیم :

  1. آسیب و پارگی در پارچه های ضخیم و سنگین مثل پرده 
    2. آسیب دیدن لباسشویی در شستشوی اقلام سنگین مثل پتو 
    3. عدم تمیزکردن و لکه بری کافی از لباس ها، هنگام آلودگی شدید به مواد شیمیایی نفوذ کرده در عمق بافت پارچه 
    4. عدم امکان شستشوی پرده زبرا ، لوردراپه و... 
    5. مصرف زیاد آب و انرژی 
    6. استهلاک بالا در شستشوی مدام و زیاد 
    آبشویی و خشکشویی آنلاین در منطقه 22 تهران

خشکشویی چیست؟

به فرایندی که برای تمیز کردن انواع پارچه و لباس ها بدون استفاده از آب و توسط محلول های مخصوص و بخار انجام می‌ گیرد ، خشکشویی گفته می شود . در این روش از مواد شیمیایی خاص ، برای تمیز کردن انواع لباس ها و پارچه ها مانند پارچه مبلمان و پرده استفاده می شود.

این مواد آلودگی پارچه ها را در خود حل نموده و باعث پاکیزگی آنها می شود. در انتهای فرایند ، پارچه یا لباس ها توسط اتو و اتو بخار کاملاً صاف می شوند.

درست است که آبشویی لباس ها هزینه کمتری نسبت به خشکشویی دارد اما از آنجایی که شستشو توسط آب و مواد شوینده در فرایند آبشویی ممکن است در طول زمان باعث تغییر رنگ و شکل پارچه شود برای افزایش طول عمر لباس مورد علاقه خود توصیه می شود که از فرآیند خشکشویی برای تمیز کردن آن استفاده کنید.

یکی از تفاوت های خشکشویی با آب شویی این است که با توجه به اینکه در فرایند آبشویی ، لباس ها پس از شستشو خیس هستند بنابراین باید با استفاده از خشک کن در ماشین لباسشویی آب اضافه آن گرفته شده و سپس در معرض هوای آزاد خشک شوند اما در فرایند خشکشویی نیازی به خشک کردن لباس ها نیست.

کدام لباس ها برای آبشویی یا خشک شویی مناسب ترند؟

به طور کلی برای شستشوی لباس های زیر و یا تی شرت هایی که در فصل تابستان پوشیده می شوند که این البسه به بدن نزدیک تر هستند و لباس هایی که الیاف پلاستیکی آنها بیشتر است بهتر است از روش آبشویی استفاده نمود . اما لباس های مانند کت شلوار که دارای آستر هستند، لباس عروس، لباس های مجلسی و شب، لباس هایی که روی آن ها توسط سنگ، منجوق و نگین کار شده است و پرده بهتر است از روش خشکشویی برای تمیز کردن آنها استفاده شود.

خشکشویی و آبشویی لباس ها با خشکشویی آنلاین حباب در منطقه 22 تهران

هردو فرایند خشکشویی و آبشویی در خشکشویی آنلاین حباب امکان پذیر بوده و شما می توانید انواع البسه و پارچه های خود را برای شستشو به هر یک از دو روش فوق به این مرکز بسپارید.  

خشکشویی حباب در منطقه 22 تهران واقع شده و در کل منطقه بصورت آنلاین از طریق تلفن ، سایت و اپلیکیشن در حال دریافت و انجام سفارشات خشکشویی است. 

خشکشویی در چیتگر ، خشکشویی در شهرک راه آهن ، مبل شویی در منطقه 22 از خدمات خشکشویی آنلاین حباب است . 
تلفن ویژه :   91092732 - 021  
www.hobabb.com

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار