استاندار خراسان‌جنوبی:
استاندار خراسان جنوبی گفت: مسئولین خودشان را در معرض سئوال و نقادی قرار دهند و همواره پاسخگوی مردم باشند.
کد خبر: ۱۰۴۱۱۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۷ 24 April 2022

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، «جواد قناعت» استاندار خراسان‌جنوبی در اولین جلسه شورای معاونین، مدیران کل ستادی و فرمانداران خراسان جنوبی ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت امیرالمومنین علیه السلام و قبولی طاعات و عبادات در ماه رمضان، با بیان اینکه نگاه ما (انقلاب اسلامی) به عرصه های مدیریتی متفاوت از نگاه لیبرالی است، اظهار داشت: نگاه انقلاب اسلامی به عرصه های مدیریت، مبتنی بر آموزه های اسلامی و انقلابی و برگرفته از سیره حکمرانی امام علی علیه السلام، ائمه معصومین و ولایت فقیه است.

وی به برگزاری اولین جلسه شورای معاونین، مدیران ستادی و فرمانداران اشاره کرد و افزود: خانواده دولت سیزدهم در حوزه وزرات کشور (استانداری و فرمانداری‌ها) اخیرا شکل گرفته و کار ما با انتصاب معاونین استاندار و فرمانداران آغاز شده است.

قناعت بیان داشت: هدف از برگزاری این جلسه بیان شاخص های دولت سیزدهم و انتظاراتی که از مدیران آن وجود دارد است.

استاندار خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه تمامی کارگروه هایی که استاندار و معاونین در آن مسئولیت دارند بایستی بدون استثناء و منظم برگزار شود، اظهار کرد: انتظار این است که کارها را درست، دقیق و انقلابی انجام دهیم و این از انتظارات مردم از دولت انقلابی است.

وی در ادامه به مسئله ترک فعل و پاسخگویی مدیران اشاره کرد و گفت: ترک فعل یعنی فرد مسئول، جایی که باید امضاء بزند از آن خودداری می کند و یا کاری که بایستی انجام دهد اما اقدامی نمی کند.

قناعت تاکید کرد: مسئولین خودشان را در معرض سئوال و نقادی قرار دهند و همواره پاسخگوی مردم باشند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به شاخص های مدیران در دولت سیزدهم، گفت: برای بنده به عنوان نماینده عالی دولت در استان، پاکدستی، سلامت مالی و اخلاقی مدیران از اهمیت بالایی برخوردار است و در این خصوص کوتاه نمی‌آییم.

وی در اولین جلسه شورای جدید معاونین، مدیران کل ستادی و فرمانداران خراسان جنوبی؛ مردم داری، عدم اشرافی‌گری، مدیریت میدانی و اخلاص در عمل بدور از هر شائبه، عمل به وعده ها و سعه صدر مدیریتی را از دیگر شاخص ها و انتظارات از مدیران دولت دانست و اظهارکرد: از جایگاه نوکری مردم نبایستی برای امورات شخصی، فعالیت اقتصادی و سیاسی کاری استفاده شود؛ چراکه ما یک مسئولیت داریم و آن هم خدمتگزاری به مردم است.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی با اشاره به الگوی حکمرانی مقام معظم رهبری، تأکید کرد: انتظار است، فرمانداران جوانان دارای گفتمان انقلابی و حزب اللهی را در راستای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در مسئولیت های شهرستانی بکارگیری نمایند.

وی در ادامه بر نظارت مستمر فرمانداران بر عملکرد مدیران در شهرستان ها اشاره کرد و گفت: فرمانداران علاوه براینکه مجری سیاست های دولت در شهرستان ها می باشند، انتظار است ارتباط نزدیک با ائمه جمعه، تعامل با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و همچنین دیدار و سرکشی از خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران و ارتباط نزدیک و چهره به چچهره به چهره با مردم را در دستور کار برنامه های خود داشته باشند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه فرمانداران باید همراه با خانواده در محل خدمت باشند، تأکید کرد: مدیران اجرایی شهرستان ها باید بهمراه خانواده در محل خدمت باشند و فرمانداران این مسئله را پیگیری و مطالبه نمایند.

وی در ادامه به لزوم توجه فرمانداران به تکمیل پروژه های نیمه تمام شهرستان تأکید کرد و بیان داشت: پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری و طرح اقدام ملی مسکن از مهمترین اولویت های مدیران در استان و شهرستان می باشد که بایستی به صورت منظم گزارش اقدامات به معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار ارسال شود.

قناعت خاطرنشان کرد: انقلابی گری به معنای رعایت قوانین و دستورالعمل ها و بکارگیری نهایت ظرفیت قانونی برای خدمت به مردم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار