مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: حجم آب دریاچه ارومیه با ۵۹ درصد کاهش نسبت به سال گذشته به سه میلیارد و ۱۱ میلیون متر مکعب رسیده است.
کد خبر: ۱۰۴۰۳۷۳
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۴ 19 April 2022

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، مجید دستگاهی با اشاره به اینکه حجم آب دریاچه ارومیه در اواخر فروردین ماه سال گذشته ۵.۲۹ میلیارد متر مکعب بود، اظهار کرد: هم اکنون حجم آب این دریاچه در طول یک سال بیش از ۲ میلیارد متر مکعب کاهش یافته است.

 وی وسعت فعلی دریاچه ارومیه را ۲ هزار و ۴۸۹ کیلومتر مربع عنوان کرد و افزود: وسعت دریاچه نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته، هزار و ۱۵ کیلومتر مربع کاهش نشان می دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه تراز دریاچه ارومیه نیز فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۶ سانتی‌متر کاهش یافته است، افزود: در هفته جاری، تراز آن به یک هزار و ۲۷۰ متر و ۷۷ سانتی‌متر رسید در حالیکه طی مدت مشابه سال گذشته این میزان یک هزار و ۲۷۱ متر و ۴۳ سانتی‌متر بود.

وی تراز اکولوژیک دریاچه ارومیه را یک هزار و ۲۷۴ متر و ۱۰ سانتی متر اعلام و اضافه کرد: ارتفاع کنونی این دریاچه نیز نسبت به بیشترین تراز ثبت شده برای آن که در سال ۱۳۷۴ رخ داده بیش از ۷.۷ متر کاهش یافته است.

دستگاهی، تاکید کرد: کاهش بارش ها طی ۲ سال اخیر به ویژه بارش برف در سال گذشته، عاملی بر کاهش تراز دریاچه ارومیه به شمار می‌رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار