گروه تروریستی داعش با انتشار اطلاعیه ای از حامیان خود خواست تا با استفاده از فرصت موجود، حملات خود را در اروپا از سر بگیرند.
کد خبر: ۱۰۴۰۳۱۱
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰ 19 April 2022

به گزارش تابناک خراسان جنوبی به نقل از خبرگزاری فرانسه، داعش وعده گرفتن انتقام خون رهبر سابق خود را داد و از حامیان خود خواست؛ از جنگ در اوکراین برای انجام حملات در اروپا استفاده کنند.

داعش در صفحه خود در تلگرام اعلام کرد: ما با اتکال به خدا یک کمپین پربرکت برای انتقام از مرگ ابو ابراهیم القرشی و سخنگوی سابق این گروه اعلام می کنیم.

ابوعمر المهجیر سخنگوی جدید گروه تروریستی داعش در ادامه از حامیان خواست تا با استفاده از فرصت موجود، حملات خود را در اروپا از سر بگیرند.

وزارت دفاع آمریکا در ۱۴ بهمن از عملیات موفق یگان‌های ضدترور علیه مواضع شبه‌نظامیان استان ادلب در شمال غربی سوریه و در نزدیکی مرز ترکیه خبر داد.

در پی این عملیات، جو بایدن رئیس جمهوری ایالت متحده نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که ابراهیم الهاشمی القرشی رهبر داعش (دولت اسلامی) در یورش کماندوهای آمریکایی کشته شده است.

۲۵ روز بعد از عملیات ویژه آمریکا، داعش ۱۹ اسفند با انتشار یک پیام صوتی، مرگ رهبر پیشین خود، ابراهیم الهاشمی القرشی را تأیید کرد.

در این بیانیه، به جزئیات کشته شدن ابراهیم الهاشمی القرشی اشاره‌ای نشده است. او از آبان سال ۱۳۹۸ و پس از کشته شدن ابوبکر البغدادی، رهبر داعش شده بود.

داعش در عین حال تاکید کرده که انتقام رهبر کشته شده خود را خواهد گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار