شهردار تبریز در جلسه امروز شورای اسلامی شهر مطرح کرد:
شهردار تبریز گفت: امیدواریم با ناحیه‌بندی مناطق دهگانه بتوانیم ضمن نیازسنجی لازم، به توزیع عادلانه خدمات و منابع در مناطق بپردازیم.
کد خبر: ۱۰۴۰۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۳ 18 April 2022

به گزارش تابناک تبریز،هوشیار در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: با توجه به اینکه تبریز به جهت وسعت در محدوده و حریم، منطقه وسیعی است و خدمات و منابع ما محدود است، ارائه خدمات به صورت عادلانه و متوازن صورت نمی‌گیرد. ما می‌خواهیم این منابع و خدمات عادلانه و متوازن در سطح مناطق توزیع شود.

وی ادامه داد: بحث اول ما ارائه خدمات و توزیع عادلانه منابع در بین مناطق است. ما در ناحیه‌محوری، اقدام به نیازسنجی مناطق و محلات می‌کنیم که هدف اول ما است.
شهردار تبریز عنوان کرد: بحث بعدی، این است که هر وقت تمرکز را افزایش می‌دهیم، موجب رخوت و کاهش انگیزه کارکنان می‌شود. در این راستا ما بحث تربیت و انتخاب مدیران زیر چهل سال را داریم که این اقدام برای آینده شهر می‌تواند مفید باشد.
وی افزود: مورد بعدی، موضوع حریم شهری است که ما واقعا آن را از بین برده‌ایم. ما ۹ ناحیه در حریم داریم که بر این اساس اداره کل صیانت از حریم را راه‌اندازی خواهیم کرد.
هوشیار با اشاره به موضوع ناحیه‌بندی مناطق دهگانه تبریز، گفت: ۳۴ ناحیه خواهیم داشت که ۲۵ ناحیه در محدوده و ۹ ناحیه در حریم قرار می‌گیرد. امیدواریم بتوانیم با نیازسنجی لازم، به توزیع عادلانه خدمات و منابع بپردازیم. در این راستا منطقه ۴ به صورت پایلوت انتخاب شده و ناحیه‌محوری از این منطقه شروع می‌شود.
وی در خصوص چرایی ارائه دو فوریتی لایحه شهرداری تبریز در خصوص ناحیه‌بندی مناطق دهگانه، اظهار کرد: دلیل دو فوریتی لایحه، یکی موضوع بیت‌المال است که دست ما امانت بوده و بخشی از آن حیف و میل می‌شود. اگر بتوانیم سریع‌تر این کار را اجرایی کنیم، می‌توانیم به صیانت از این امانت بپردازیم. دلیل دوم، بحث نارضایتی عمومی است که ایجاد شده است. مردم ناراضی هستند و دلیل عمده آن این است که به بخش‌های کوچک نهادهای اجتماعی نتوانستیم توجه کنیم.
شهردار تبریز بیان کرد: مثلا به موضوع ورزش محلات توجهی نشده است. اگر یک روز هم تسریع شود، به نفع مردم است. این بحث، بحثی ساختاری است و اگر تا پایان سال به سرانجام برسد، نظام بودجه بندی سال بعد نیز مشکلی نخواهد داشت. این لایحه در راستای بودجه مصوب شورای شهر است.
وی افزود: در بحث نیروی انسانی، ما هیچ نیرویی جذب نخواهیم کرد و از نفرات مازاد و البته متخصص مناطق استفاده خواهیم کرد. ما در سطح شهر، مشکل ساختمان نداریم و شهرداران ناحیه ها می‌توانند در آن مستقر شوند.
هوشیار گفت: در ادامه کار، برای بودجه‌بندی سال بعد، باید خود کمیسیون‌های شورا پیشقدم شده و اعلام نظر کنند. بودجه سال آینده ما سه رکن اساسی خواهد داشت، محله‌محوری، ناحیه‌محوری و منطقه‌محوری. که شاید اثرات پروژه‌های محله‌محور از پروژه‌های کلان شهری بیشتر باشد.

در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تبریز، کلیات لایحه شهرداری مبنی بر ناحیه‌محوری مناطق با این اصلاحیه که تا دو ماه آینده برنامه اجرایی ارائه شود، به تصویب رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :