مدیرکل راهداری و حمل و نقل و جاده‌ای لرستان گفت: ۱۰۱ هزار و ۶۲۳ مسافر از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین ماه امسال توسط ناوگان حمل و نقل عمومی استان جابجا شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۰۳۹۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷ 16 April 2022

عباس شرفی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این مدت، ۱۰۱ هزار و ۶۲۳ مسافر از ناوگان استان استفاده کرده اند که ۵۶ هزار و ۷۳۳ نفر توسط اتوبوس، ۱۵ هزار و ۵۲۲ مسافر توسط مینی بوس و ۲۹ هزار و ۳۶۸ مسافر توسط سواری جابجا شده اند.

وی ادامه داد: از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین ماه امسال ۱۲ هزار و ۸۵۳ سفر شامل ۲هزار و ۸۹۵ سفر اتوبوسی، یکهزارو ۵۰۸ سفر مینی بوسی و هشت هزار و ۴۵۰ سفر توسط سواری در لرستان انجام شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد کاهش نشان می دهد.( سال گذشته تعداد مسافران در خودروها به دلیل پروتکل های بهداشتی کمتر بود و سفرها بیشتر بود)

وی افزود: در این مدت ۷۹ هزار و ۶۱۱ مسافر به لرستان وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد و ۶۲۰ هزار و ۱۴ مسافر از استان خارج شده که ۲۹ درصد افزایش نشان می دهد.

شرفی بیان کرد: همچنین ۲هزار و ۴۲۴ مورد بازدید از ناوگان باری، مسافری و سواری لرستان در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ به عمل آمد و ۴۱۳ تعداد تخلف شناسایی شد که ۳۱۹ مورد صدور جریمه توسط عوامل پلیس راه و ۹۴ مورد ارجاع به کمیسیون های ماده ۱۱ و ۱۲ انجام گرفت.

وی ادامه داد: در این مدت ۱۰ میلیون و ۳۰۲ هزار و ۳۳۲ تردد توسط ناوگان سبک، سنگین و اتوبوس در جاده های لرستان ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۱ درصد افزایش داشته و این استان رتبه ۱۸ کشوری را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل و جاده ای لرستان گفت: در ایام تعطیلات نوروز امسال تعداد ۱۵ فقره تصادف منجر به فوت با ۲۲ کشته در صحنه، ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد افزایش داشته است.

شرفی بیان کرد: همچنین در این مدت ۱۷۶ تصادف منجر به جرح با ۲۰درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۲۳۳ مصدوم گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه طول کل راه های لرستان هفت هزار و ۹۶۸ کیلومتر می باشد گفت: ۱۷۲ کیلومتر آزادراه، ۴۵۷ کیلومتر بزرگراه، ۶۷۸ کیلومتر راه اصلی و ۵۷۰ کیلومتر راه فرعی در این استان وجود دارد که ۱۴۰ کیلومتر از راه ها دارای روشنایی می باشد.

وی با بیان اینکه ۶۶ محور ارتباطی در لرستان مجهز به دستگاه تردد شمار می باشد اظهار کرد: ۱۹ دستگاه دوربین نظارتی تصویری، ۴۲ دستگاه دوربین کنترل سرعت جاده ای، ۴۳ راهدارخانه، ۱۱ پاسگاه پلیس راه، ۵۰ پاسگاه اورژانس جاده ای، ۱۴ مجتمع خدماتی-رفاهی، سه پایانه باری و شهرک های حمل و نقل، ۱۰ پایانه مسافربری و چهار مرکز معاینه فنی مکانیزه فعال نیز در این جاده ها وجود دارد.

شرفی ادامه داد: همچنین ۸۳ شرکت حمل و نقل شامل ۴۴ شرکت اتوبوسرانی، ۲۱ شرکت مینی بوس رانی و ۱۸ شرکت سواری کرایه در لرستان فعال هستند.

وی گفت: ۱۷۵ دستگاه ناوگان حمل و نقل اتوبوسی، ۵۱۲ دستگاه ناوگان حمل و نقل مینی بوسی، ۶۹۵ دستگاه ناوگان حمل و نقل سواری کرایه، ۱۰هزار و ۷۴۶ دستگاه ناوگان باری در لرستان وجود دارد و ۲هزار و ۳۴۵ نفر رانندگان مسافری و ۱۰ هزار و ۷۴۶ راننده حمل و نقل بار در این استان فعال هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار