معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان قزوین گفت: تاکنون ۵۴ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی روستایی مقاوم سازی شده که این طرح همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۱۰۳۹۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱ 16 April 2022

به گزارش تابناک قزوین، مجید کشاورز مهر، معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان قزوین درباره مقاوم سازی واحد‌های مسکن روستایی گفت: تاکنون ۵۴ درصد واحد‌های مسکونی روستایی در استان بازسازی شده که که میانگین کشوری حدود ۴۶ درصد است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان قزوین خاطرنشان کرد: طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت از سال ۸۴ تاکنون ۳۵ هزار و ۴۰۰ واحد بوده که سهمیه ابلاغی سال گذشته حدود ۴ هزار واحد بود.

وی افزود: اعتبارات ابلاغی از سال ۸۴ تاکنون برای بهسازی مسکن روستایی در استان نیز بالغ بر ۶۲۱ میلیارد تومان بوده است.

کشاورز مهر تصریح کرد: طرح احداث ۲ هزار واحد مسکونی محرومان با استفاده از تسهیلات بانکی و کمک بلاعوض ۳۰ میلیون تومانی در استان اجرا شده و تاکنون ۲ هزار واحد با تشکیل پرونده به بانک معرفی شده اند و ۱۵۰۰ واحد نیز به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: ۳۰ باب دفتر نظام فنی روستایی در استان راه اندازی و فعال شده که در این دفاتر ۷۰ نفر عضو طراح و ۱۶۰ نفر کارشناس ناظر روستایی فعالیت می‌کنند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان قزوین تأکید کرد: در روستا‌ها باید مشوق‌های لازم داده شود تا مردم به سکونت ترغیب شوند لذا رویکرد ما این است که مسکن معیشت محور ساخته شود تا موجب مهاجرت معکوس و ماندن روستاییان در محل روستا شود.

وی افزود: مهمترین دغدغه ما تامین نیروی انسانی ماهر، ثبات قیمت مصالح ساختمانی، تامین بموقع اعتبارات و نیز تخصیص کامل و مناسب منابع مالی است تا بتوانیم طرح‌های تعریف شده را عملیاتی کنیم.

کشاورز مهر همچنین رعایت الگو‌های ساخت در روستا و توجه به معماری و بافت سنتی و کیفی سازی را از مهمترین اولویت‌های این بخش دانست.

 
منبع: خبرگزاری صداوسیما
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار