رییس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه سیاست حبس ‌زدایی از برنامه‌های مهم دستگاه قضایی است، گفت: در استان زنجان ۱۸۴ زندانی با نصب پایبند الکترونیکی در محدوده مشخص، مدت حبس خود را می گذارنند.
کد خبر: ۱۰۳۹۶۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹ 16 April 2022

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی، روز شنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی تمام تلاش خود را بر کاهش جمعیت کیفری زندانیان انجام خواهد داد از اجرای طرح پابند الکترونیکی در استان خبر داد و افزود: بر اساس قانون، با تشخیص و تصمیم دادگاه و در صورت رضایت محکوم، اجرای حکم حبس خانگی در محدوده مکانی مشخص و با استفاده از پابند الکترونیکی و تجهیزات مرتبط با آن، ممکن می‌شود.

رییس شورای قضایی استان با تشریح فواید اجرای طرح پابندهای الکترونیکی گفت: با نصب پابند بر پای زندانیان، آنها می‌توانند زندگی عادی خود را داشته باشند و در صورت خروج زندانی از محدوده تعریف شده، بلافاصله توسط عوامل مراقبتی اخطارهای لازم به آنها داده می شود.

حجت الاسلام صادقی نیارکی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و صرفه‌جویی در هزینه ها را از ویژگی‌های اجرای طرح پابند الکترونیکی عنوان کرد و اظهار داشت: ماندن افراد در زندان مشکلات خاص خود را دارد و این طرح با کار کارشناسی شده در حال اجرا است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار