استاندار سیستان و بلوچستان با انتقاد از روند اخذ مجوز فعالیت سرمایه‌گذاران در استان گفت بهره‌وری و اثربخشی مرکز جذب سرمایه‌گذاری در استان ناچیز است.
کد خبر: ۱۰۳۹۵۵۶
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۸ 17 April 2022

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان کارگروه تخصصی شورای اشتغال استان با دستور کار ارائه گزارش عملکرد دستگاههای اجرایی در سال ۱۴۰۰ و نقشه راه سال ۱۴۰۱،به ریاست حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان و با حضور اعضای این شورا در استانداری برگزار شد.

مدرس خیابانی در این نشست اظهار داشت: بهره وری و اثربخشی مرکز جذب سرمایه گذاری در استان ناچیز است و همچنان بروکراسی های دست و پاگیر اداری بر سر راه سرمایه‌گذاران وجود دارد.

وی گفت: نباید سرمایه‌گذاران برای صدور مجوز به دنبال مدیران سرگردان باشند بلکه نمایندگان دستگاه‌ها که در مرکز جذب سرمایه‌گذاری مستقر هستند باید به دنبال مجوز ها در دستگاه‌های اجرایی باشند و مجوزها را اخذ کنند.

استاندار بیان داشت: باید شروع مجوز سرمایه‌گذاری هم از این مرکز و اتمام مجوز ها هم از این مرکز صورت گیرد.


وی در بخش دیگری از این نشست عنوان کرد: عمده اشتغال در استان بر اساس اشتغال بخش خصوصی باشد.
این مقام تاکید کرد: آموزش‌ها در حوزه ایجاد اشتغال هدفمند باشد و بر مبنای اشتغال مورد نیاز ارائه شود.

مدرس خیابانی بیان داشت: فنی و حرفه‌ای با ارتباط با سرمایه‌گذاران و پیمانکاران مشخص کند که اینها چه تعداد نیروی نیرو و در چه رشته های تخصصی نیاز دارند و بر اساس آن آموزش‌ها را ارائه دهد و این نیروهای آموزش دیده را تحویل دهد.

وی گفت: فرمانداران در شهرستان ها نیازمندی های آموزشی را پیدا کنند و به فنی و حرفه ای اعلام کنند تا بر مبنای آن آموزش‌ها انجام شود.

استاندار تصریح کرد: فرمانداران با بازدید از واحدهای تولیدی در شهرک های صنعتی، آن دسته از واحدهای صنعتی که بیشتر از ۲۰ درصد از نیروی کار آنها از خارج از استان هستند موظف به آموزش نیروی تخصصی از طریق فنی و حرفه ای نمایند

آرامش سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است در این جلسه گفت: از زمان ابلاغ اعتبارات تسهیلات اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، این استان توانسته۸۱.۴ درصد از اعتبار کل را جذب کند.

وی گفت: ۷۵۳ میلیارد تومان تاکنون از محل منابع تسهیلات اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری توسط چهار بانک عامل این طرح در استان جذب شده که معادل۸۴.۴ درصد اعتبارات کل ابلاغی است.

وی افزود: این میزان تسهیلات در سیستان و بلوچستان به ۹ هزار و ۵۲۳ طرح با اشتغال ۱۶ هزار و ۳۴۰ نفر پرداخت شد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: همچنین در سال ۱۴۰۰ مجموعا ۵۸۰ میلیارد ریال اعتبار مشاغل خانگی توسط ۲ بانک عامل اجرای این طرح در استان جذب و باعث اشتغالزایی برای یکهزار و ۲۳۹ نفر شد.

وی به ۲۸ هزار نفر تعهد اشتغال سیستان و بلوچستان در سالجاری هم اشاره کرد و افزود: این مهم با همیاری و همکاری همه دستگاه‌ها و نهادها در استان محقق می‌شود.

آرامش اظهار داشت: از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه نیز سال گذشته ۲۳۹ میلیارد تومان در استان تسهیلات پرداخت شد و زمینه اشتغالزایی برای چهار هزار و ۶۱۴ نفر را فراهم کرد.

وی تسریع در صدور مجوزهای کسب و کار، رفع موانع سرمایه‌گذاری، تامین زیرساخت‌های مورد نیاز طرح‌های اقتصادی، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی بویژه بخش تعاون و برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی و بازارچه‌های محلی را از جمله محورهای تحقق اشتغال تعهد شده سال ۱۴۰۱ در سیستان و بلوچستان بیان کرد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
متاسفم برمدیرانی که دید و توان اقتصادی ندارنداز واقعیتها دورند و استان س ب که 700 میلیارد تومان در یکسال گذشته جذب کرده را اینقدر بزرگ می بینند در حالیکه این تسهیلات را هم خود مدیران واحدهای تولیدی با ارتباط خودشان با بانکهای عامل جذب کرده اه ندبدون نظر ستاد شما و بعد شماها در ستاد اسمشان را اضافه کردید و استان اصفهان در سال گذشته 6000 میلیارد تومان جذب کرده است خودتان مقایسه کنید
اقای استاندار متاسفانه افراد ضیف اطراف شما زیادند و شما هم از ظرفیتهای دانشگاهی و تخصصی استان اطلاع ندارید و
برویدفکری جدی حساب شده بکنید که با این دید باید یک استان دیگری خلق و ایجاد شود تا یک پله از اخر بالاتر دیده شوید وای بر ما
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار